„Voltam orvosnál, és különösen jó érzés volt számomra, hogy nem kellett izgulnom azon, hogy megértenek-e. Nem kellett tolmácsot vinni magammal, és aggódnom azon, hogy megérkezik-e a tolmács vagy sem” – mondta jeltolmács segítségével a Vodafone „főállású angyala”. Weisz Fanni egy jeltolmács segítségével beszélt arról, hogy a siketek és nagyothallok életét hogyan változtatja meg az új szolgáltatás. Mindössze egy táblagép vagy egy nagyobb kijelzővel rendelkező okostelefon és mobilinternet kell hozzá.
A jelnyelvi tolmács a vonal másik végén segít az ügyintézésben. „Nagyon fontosnak tartjuk, hiszen nagyon sok magyar állampolgár ilyen problémával küzd és feladatunknak érezzük azt, hogy mindenki számára egyenlő feltételeket biztosítsunk” – mondta Beck György, a Vodafone Magyarország Zrt. elnöke.
Magyarországon körülbelül 75 ezer hallássérült él. A közigazgatás akadálymentesítésekor rájuk is gondoltak – több kormányablakban már elérhető a szolgáltatás. „Az állam általában azt a kötelezettséget rója az állampolgáraira, hogy időről időre kapcsolatba kerüljön az állammal valamilyen hatósági eljárás keretében, ami a kormányablakokban történik túlnyomórészt – igazolványok megújítása, valamilyen igazolás beszerzése és a többi, és a többi –, és úgy gondoljuk, hogy akkor ha az állam ezt a kötelezettséget kirója, akkor lehetővé kell tenni azt is, hogy mindenki a legteljesebb mértékben élhessen azokkal a lehetőségekkel, amelyek ilyenkor a kapcsolatteremtés és a kapcsolattartásra fennállnak” – fogalmazott Navracsics Tibor közigazgatási és igazságügyi miniszter.
A közigazgatási minisztérium és a miniszterelnökség gyakornokként húsz fiatalt bízott meg azzal, hogy felkészítsék a hivatalnokokat a látás-, hallás- és mozgássérült ügyfelek kiszolgálására.