Erzsébetváros megtelt. Nem most, nem idén, hanem évek alatt. A kerületben jóval több a hivatalosan bejelentett autó, mint a parkolóhely – vezette fel a Niedermüller Péter (DK) polgármester a rendkívüli autós sarc bevezetését Erzsébetvárosban. A Gyurcsány-párti polgármester szerint a közterületet elfoglaló autók jelentős része szinte ingyen használja ezeket a tereket, az önkormányzat pedig – legalábbis eddig – hatalmas összeggel támogatta ezt.
Az általános gyakorlat az, hogy aki az adott kerületben él, néhány ezer forintos regisztrációs díjért ingyen parkolhat az otthona közelében. Ezt az általános szabályt a korábbi ciklusban Pikó András józsefvárosi polgármester felrúgta, és sarcot vetett ki a kerület autótulajdonos polgáraira.
A cél az volt, hogy kevesebb autót tartsanak a kerület lakosai. A fizetős lakossági parkolással az autómennyiség nem lett sokkal kevesebb, csak az önkormányzat bevétele több. A magasabb parkolási bevételért cserébe Pikó még több száz parkolóhelyet is megszüntetett, ezáltal nem csökkentette a parkolási anomáliákat, hanem növelte azokat.
Ezt az autósbarátnak nem nevezhető gyakorlatot veszi át a VII. kerületi önkormányzat is.
Niedermüller emlékeztetett: az érvényben lévő parkolási rendelet szerint háztartásonként egy autó gyakorlatilag ingyenesen parkolhat a közterületeinken a nap 24 órájában, és a második autó éves díja is töredéke a tényleges parkolási díjnak.
Niedermüller szerint a szomszédos Józsefvárosban 1440 autó tűnt el az utcákról, amikor módosították a parkolási rendeletüket. Csakhogy a lakók sok helyütt megtalálták a kiskapukat, azaz a társasházi nagykapukat. Több helyütt a gangos házak belső udvarán parkoltatják az autóikat azért, hogy ne kelljen parkolási sarcot fizetniük. Korábban ott növények álltak, most autók.
A teljes cikket a Magyar Nemzet Online-on olvashatják.