Mint elmondta: a Bárczi Gusztáv Kollégiumban gyógypedagógiai témakörben zajlik majd a műhelymunka. A jelentkezők megismerkedhetnek a fejlesztőpedagógiai módszerekkel és eszközökkel, a gyógypedagógia általános orvoslásban nyújtott szerepével, illetve a terápiás lovasoktatással, de bepillantást nyerhetnek az autizmus spektrumzavarral élő diákok oktatásába is.
A Hungarikum Kollégium résztvevői megismerhetik a Hungarikum Bizottság és a vármegyei értéktárak feladatát, működését, illetve a hungarikum cím legkiemelkedőbb várományosait. Lezsák Sándor kifejtette: a Szent Imre Kollégium "komplex nem formális műhelymunka, jövőbe mutató nemzedéki szemléletformálás, gyakorlati ismeretátadás, kapcsolatépítés és szakmai hálózatépítés". A kollégium során az érdeklődők megismerhetik a Szent Család jelentőségét, ma is érvényes üzeneteit, szellemi örökségét.
Az integráció és helyi szerepvállalás témakörben szervezett Boldog Ceferino Kollégium roma származású hallgatói a cigányság történetén keresztül mélyebb betekintést nyerhetnek a cigányság jelenkori helyzetébe. A program munkacsoportokban is lehetőséget biztosít a megszerzett elméleti tudás gyakorlati alkalmazására. A Vámbéry Ármin nevét viselő kollégium célja a közép-ázsiai országok - Azerbajdzsán, Kazahsztán, Kirgizisztán, Törökország, Türkmenisztán és Üzbegisztán - kulturális és társadalompolitikai bemutatása, az ezzel összefüggő alapismeretek átadása. A képzés tematikájában egyebek mellett szerepel a "keleti nyitás" közvetlen előzményeinek és indokoltságának megismerése, valamint a célországok történelmi, politikai, kulturális viszonyainak feltárása, valamint gazdasági helyzetük bemutatása.
A kollégiumokot 2024-ben és 2025-ben nyolc-nyolc alkalommal szervezik meg, amelyek során negyedévente egy-egy bentlakásos hétvégét tölthetnek el a résztvevők a Hungarikum Ligetben, de nyári egyetemek is részei a programnak. A kétéves műhelymunka a felvételt nyerő hallgatóknak ingyenes, alkalmanként mindössze ötezer forint regisztrációs díjat kell fizetniük.
Fotó: MTI