„Legyen minden nap mézes nap” ez a mottója az Agrárminisztérium, a Nemzeti Agrárkamara, az Agrár Marketing Centrum, és az Országos Méhészeti Egyesület kampányának, amely a magyar termelői mézet népszerűsíti. A kormány kiemelten fontosnak tartja a méhészeti ágazatot, ezért nemcsak országon belül, hanem az Európai Unióban is javítaná a méhészek helyzetét.
Szükségesnek tartjuk megemelni a méhészeti programok költségkeretét, forrásátcsoportosítás biztosítását, annak lehetőségének a megteremtését, hogy a méhészeti támogatások felhasználhatóak legyenek az állománypótlásra, a kaptárak megújítására, téli méhtakarmány megvásárlására is
- mondta az Agrárminisztérium helyettes államtitkára, Bognár Lajos.
A magyar előterjesztést 13 tagállam, köztük Német- és Franciaország is támogatta. Magyarország emellett kilenc másik országgal együtt alapító tagja lett az Európai Méhekért Egyesületnek, amelynek célja az unión belüli összefogás erősítése a méhpusztulás megakadályozására. A hazai méhészek egyébként Európa élvonalába tartoznak, és termékeik nemcsak külföldön, hanem már itthon is egyre népszerűbbek.
A mézfogyasztás szépen emelkedik Magyarországon. Nem tudom, hogy tudják-e, de most már alulról megkarcoljuk az egy kilogramm per fő per éves fogyasztási szintet Magyarországon, ami azonban még, ha szabad így fogalmaznom, nem elegendő
- fogalmazott az Agrármarketing Centrum ügyvezető-helyettese, Giczi Gergely.
Az idei mézes kampány záróeseménye Szécsényben volt, mivel a nógrádi méhészek az Agrármarketing Cetrummal közösen fél tonna mézet ajándékoztak a Böjte Csaba ferences szerzetes által működtetett Dévai Szent Ferenc alapítvány számára.
HírTV