Az autóvezetéshez szükséges döntések és mozdulatok 90 százaléka a látástól függ. Az olyan külső tényezők, mint a sötétség vagy a rossz időjárási viszonyok pedig ezt rontják.
„Az érdeklődők részére elvégzünk egy 19 pontos átvizsgálást, aminek az a célja, hogy a jármű világító berendezéseit, közlekedésbiztonsággal kapcsolatos berendezéseit és a vezető láthatóságát és látni tudását biztosítsuk. Az átvizsgálás során megnézzük a gépjárműnek a világító berendezéseit, ablakmosó berendezéseket, ablakfűtést” – mondta Csobod László, a Magyar AutóKlub igazgatója.
A Látni és látszani kampányban a balesetmegelőzésen van a fő hangsúly, főként a téli időjárási körülmények között.
„Kampányunknak pontosan ez a fő célja, hogy felhívjuk a gépjárművezetők figyelmét arra, hogy ne csak a saját felkészítésük, tehát a látásuk ellenőrzésére fordítsanak nagy hangsúlyt, hanem a gépjárműveiket műszakilag is készítsék fel az őszi-téli időszakra” – mondta Szabó Tímea, rendőrőrmester.
A szakemberek olyan hiányosságokat is felfedezhetnek az átvizsgálások során, amelyek a gépjármű tulajdonosok elől rejtve maradnak a mindennapi közlekedés során.
„Azért tartottam fontosnak, hogy eljöjjek, hogy ellenőrizzék a folyadékszinteket, a télre való felkészülés alkalmával a lámpák beállítását, illetve hogy milyen állapotban van. Illetve hogyha bármilyen rendellenesség, vagy probléma felmerül, akkor itt van alkalom arra, hogy ezt kijavítsák, vagy adjanak rá egy megoldást, hogy szakszervizbe forduljak, vagy mi a megoldás. És mindez ingyenes” – mondta Barta Tibor.
A kampány december 7-ig tart. A részvevőknek a szervezők kis ajándékkal is kedveskednek.