A tachográf korongját mutatja az egyik buszvezető; ezen követhető nyomon, hogy mennyit vezette folyamatosan a buszt. Azt mondja: jóval többet dolgoznak, mint amennyit a szabályok szerint lehetne. Emiatt már bírósághoz is fordultak Nagykanizsán. Arra is panaszkodnak, hogy az őket alkalmazó Zala Volán a munkahelyükön töltött gyakran napi 19-20 óra egy részét nem számítja fel munkaidőként. „Én 18 órát vagyok szolgálatban, és a 18 órából 12 van elszámolva munkaidőnek, és ezáltal nincs meg a kötelező foglalkoztatás” – állítja Molnár Zsolt, az egyik buszvezető.
A közelmúltban egyik kollégájuk balesetet okozott. A sofőrök szerint a hosszú munkaidő miatt fáradt volt. „Egy pillanatra lecsukódott a szeme, egy lakott területen álló autónak nekiment, és ugye rendőrségi ügy lett belőle, végül még őt büntették meg, mert túl van hajszolva” – idézi fel a történteket Tóth József buszvezető.
A sofőrök azt mondják: a Zala Volán a nekik járó szabadságot is csak papíron adja ki, a szabadságkérelmekre a dolgozók aláírását is ráhamisítják.
Zala megyében összesen 530 buszvezetőt érintenek ezek a problémák. A sofőrök szerint azonban más Volán-társaságoknál is hasonló a helyzet. A közlekedési társaság a folyamatban lévő munkaügyi perekre hivatkozva nem akart nyilatkozni.