Az elsőfokú bírósággal szemben a másodfokon eljáró Budapest Környéki Törvényszék kizárta, hogy az áldozatokat szállító gépkocsi vezetője is hibázott vagy elaludt az ütközés előtt. A Fiat Puntót idős, megfontolt sofőr vezette, aki lassan, körültekintően előzött egy kamiont, és korábban sem vagánykodott az M3-as autópálya kameráinak felvételei szerint – mondta a bíró.
Bár Eva Varholíková Rezesová a megengedettnél gyorsabban hajtott, az utoléréses balesetet elkerülhette volna a jogerős ítélet szerint. „Az, hogy ez nem történt meg, csakis az ittasságából fakadó figyelmetlenséggel állhat okozati összefüggésben. Azt viszont teljes mértékig, kétséget kizáró bizonyossággal meg lehet állapítani, hogy a Fiat Punto vezetője részéről vezetéstechnikai hiba, észlelési, cselekvési időeltérés nem állapítható meg, tehát Medveczky György teljesen szabályosan közlekedett, rendesen, szabályoknak megfelelően hajtotta végre a sávváltást, és a baleset bekövetkezéséért csak és kizárólag Eva Varholíková felel” – fejtette ki Stubeczky Sarolta tanácsvezető bíró.
A Budapest Környéki törvényszék szigorított Rezesová büntetésén. A szlovák nőt első fokon hat év fogházra ítélte a Gödöllői Járásbíróság. „Az elsőfokú bíróság által a vádlottal szemben kiszabott szabadságvesztés tartamát kilenc évre, végrehajtási fokozatát börtönre, a közúti járművezetéstől eltiltás tartamát pedig nyolc évre súlyosítja. A törvényszék az elsőfokú bíróságnak a feltételes szabadságra bocsátásra vonatkozó rendelkezését akként pontosítja, hogy a vádlott legkorábban a szabadságvesztés büntetés kitöltését követő napon bocsátható feltételesen szabadságra” – fogalmazott a bíró.
Eva Rezesová védője nem lepődött meg a másodfokú ítéleten. „Gyakorlatilag napra pontosan ennyire számítottunk. A védencem a héten megkezdi az átköltözést” – mondta Novák Péter.
Az áldozatok egyik hozzátartozója szerint a Budapest Környéki Törvényszék igazságot szolgáltatott. „Nagyon fontosnak tartom, hogy a másodfokú bíróság kizárta, hogy az áldozatok elkövették azt a hibát, amellyel konspiratív módon, kegyeletsértő módon megrágalmazták őket” – fogalmazott.
Rezesová sokat bírált szakértője, Melegh Gábor volt az, aki nem zárta ki, hogy a Fiat Punto sofőrje hirtelen bevágott a milliomos BMW X5-öse elé. Álláspontját az elsőfokú bíróság osztotta, a bíró jól ismerte a szakértőt, hiszen korábban közösen írtak tankönyvet a közlekedési büntetőjogról. A Budapest Környéki Törvényszék viszont kizárta Melegh Gábort az eljárásból, a szakértőt ugyanis az áldozatok családtagjai is felkérték, de nekik nemet mondott. Melegh Gábor ellen a kamara nem indított etikai eljárást, sőt elnöknek jelölte a köztestület.