Idén szokatlanul későn kezdődött a roham, a legtöbben a jó idő miatt halogatták a gumicserét.
„Az időjárás nyári volt, hát akkor mi a fenének? Most kezdődik a tél, mindig akkor függ, hogy mikor” – mondta Nagy Istvánné.
Átlagosan körülbelül húsz perc egy csere, a sor végén állóknak így akár órákat is várniuk kell, míg bejutnak a műhelybe. Van, akinek már csak a jövő hétre tudnak időpontot adni a szervizekben.
„Az enyhe novembernek köszönhetően nem foglalkoztak azzal, hogy időben lecseréltessék a nyári abroncsokat télire, most mindenki egyszerre szeretné ezt, úgyhogy hosszú várólistáink vannak a gumicserére” – mondta Gyöngyösi Zsolt, a Gyöngyösi Gumi Kft. ügyvezetője.
A téli gumi 7 fok alatt már nagyobb biztonságot nyújt, mint a nyári, ezért rengeteg baleset megelőzhető a gumicserével. A hideg aszfalton a téli gumik jobb tapadást nyújtanak, jobban vezetik a vizet, kevésbé keményednek fel, és rövidebb velük a fékút. A szakember szerint azonban nem mindegy, milyen abroncsot teszünk fel az autóra.
„Új téli gumit javaslok mindenkinek, viszont hogyha használt gumit vásárol, vagy van még otthon meglévő, ugye a törvény azt szabályozza, hogy minimum 6 mm kell, hogy legyen a profilmélység, ez téli gumiknál nincs leírva, de ajánlott a 3-4 mm-es futófelületre odafigyelni. Annál lejjebb már nem képes megfelelően tapadni a hóban, az esőben. Ugye egy kisebb nyári guminál egy alacsonyabb bordamélység ott még a vizet el tudja vezetni, viszont ezek már a 3-4 mm-es futófelülettel nem úgy birkóznak meg a havas úton, jeges úton, mint ahogy azt kellene” – magyarázta Miksztai Zoltán, a Miksztai Autósiskola irodavezetője.
A gumicserére a több idő mellett több pénzt is kell szánni. Idén ugyanis a tavalyihoz képest emelkedtek az árak. A munkáért átlagosan 6 és 16 ezer forint közötti összeget kérnek el a szervizekben.