Az adatok mellet lehet látni, hogy a jármű éppen milyen távolságra van, folyamatosan változik, ahogy közeledik a jármű, jobb oldalon pedig a sebességet mutatja – összesen 160 mobil intelligens kamerát tesztel a rendőrség országszerte. Ez annyiban különbözik a hagyományos traffipaxoktól, hogy – a sebesség mérésén kívül –, figyeli a tilos jelzésen való áthaladást, a záróvonal átlépését, a kötelező haladási irány megszegését. De kiszűri azt az autót is, amelyik a busz- vagy leállósávban halad.
„Minden egyes elhaladó járműnél ellenőrzi a háttér-informatikai rendszer, hogy a járművet körözik-e, hogy a jármű műszaki érvényessége lejárt-e, van-e érvényes felelősségbiztosítás a járműre. És amennyiben bármelyik felmerül, akkor a közelben lévő rendőr számára jelzést küld. Ennek érdekében az év folyamán mintegy ezer darab, kézi információs eszközt fognak kapni a rendőrök, ez az információs eszköz kap jelzést, és ez alapján tud a rendőr intézkedni, adott esetben egy körözött jármű vagy egy műszaki érvényesség nélküli jármű vezetőjével szemben” – mondta Jámbor István, az Országos Rendőr-főkapitányság közlekedésrendészeti osztályának vezetője.A rendszert egy hónapig tesztelik, márciusban pedig már élesben működik; akkor már a szabálytalankodókat büntetik is rendőrök.
Van olyan autós, aki azt reméli az új kameráktól, hogy kevesebb lesz a balesetveszélyes szituáció az utakon. „Havi 5-6 ezer kilométer alatt ez sűrűn előfordul, és ha én nem vigyázok, akkor sokszor ez rosszabbul is végződhetne” – mondta egy autós.
Mások szerint viszont csak újabb pénzbehajtás ez a rendszer. „Arról szól az egész, hogy minél gyorsabban meg lehessen valakit büntetni” – tette hozzá ez másik.
A készülékek darabja 5,7 millió forintba kerül. A rendőrség a kamerákkal az uniós előírásoknak szeretne megfelelni, amely előírja, hogy 2020-ra a halálos közúti balesetek számát a felére kell csökkenteni.