Gyurcsány Ferenc is énekelte az MSZP dalát a 2006-os kampányban. Ezt is Geszti Péter írta, ahogy Demszky Gábor kampánydalát.
„Kell, hogy legyen egy hely, hol élni igen, de halni még nem kell…” Ez pedig legújabb szerzeménye – a Hungarian in Europe 2014-ben jelent meg, a kivándorlásról szól: „De mi kopog? A szemed. Igen, a küszöbömön áll, a kétség, vele a sötétség, és még, a tesók: a szegénység, na meg az éhség.”
Geszti Péter nemrég egy interjúban a jogbiztonság és a verseny miatt aggódott, szerinte Magyarország lefelé tart és magának is azt tanácsolná: „Költözz el, Peti”. Pedig Geszti a magyar államtól komoly megbízásokat kap. A Nemzeti Filmalap marketingeseként évi 6 millió forintot kaszál, producerként pedig újabb 7,5 milliót nyert pályázaton az alaptól. Legutóbb júliusban pedig a kulturális alapon keresztül kapott 800 ezer forintos megbízást A Pál utcai fiúk musical dalszövegeiért. A zenészt napok óta keressük telefonon, hogyha nincs jogállam, miért fogadja el az állam pénzét, de nem lehet elérni.
Az általa vezetett reklámcégnél is kerestük, de telefonját a kollégáinak sem vette fel. Visszahívást azóta sem kaptunk. Geszti Péter mellett a Nemzeti Filmalap vezetését is hiába kerestük először.
– Ki egyébként a nyilatkozó az ügyben, vagy ki nyilatkozhat?
– Hát ez attól függ, hogy milyen témáról van szó.
– Ez a Geszti… Tehát arra lennénk kíváncsiak, hogy milyen viszonyban áll ő a filmalappal.
– Értem. Délután tudunk beszélni telefonon.
A hívást hétfőn hiába vártuk, helyette egy nappal később, kedden írásban válaszoltak a kérdésekre. Azt írták: Geszti Péter elismert szakember, a filmalap reklámkampányainak felelőseként saját filmjét viszont nem reklámozhatja majd közpénzen. Marketingszerződése év végén jár le.