2024. 03. 28. Csütörtök Gedeon, Johanna napja
Jelenleg a TV-ben:

Vezércikk

Következik:

Híradó 15:00

Belföld

Fölösleges hívásokkal terhelik a segélyhívó számokat

Fölösleges hívásokkal terhelik a segélyhívó számokat, az évente átlag 5 millió jelzésből, 4 millió nem valós bejelentés. A rendőrség, a mentőszolgálat és a katasztrófavédelem együtt kampányol a 112-es segélyhívó telefonszámra beérkező, intézkedést nem igénylő hívások számának visszaszorításáért.

  • Fölösleges hívásokkal terhelik a segélyhívó számokat

A kisfilm azért készült, hogy visszaszorítsák a felesleges telefonokat. Évi 5 millió hívásból 4 millió nem valós segélykérés. A rendőrség, a katasztrófavédelem és a mentőszolgálat együtt kampányol.

„Minden hívást tudunk kezelni, de egyszerűen egészen más energiák mozognak akkor, hogyha az operátorainkat nem terhelik fals hívások, a bejátszásban hallható vagy a kis filmben láthatóak is, és itt tulajdonképpen a teljes humán kapacitásunkat arra tudjuk fordítani, hogy a tényleges bajbajutott segélykérő telefonokat le tudjuk reagálni és készenléti egységeket tudjunk odaküldeni” – ismertette az Országos Rendőr-főkapitányság szóvivője, Gál Kristóf.

Az Országos Mentőszolgálat kommunikációs igazgatója hangsúlyozta, hogy a 112 azért hasznos a mentők számára, mert kiszűri azokat a hívásokat, amelyekkel nincs dolguk, így több energia jut a valódi feladatellátásra.

„Egy évben körülbelül 1,1 millió esete van a mentőszolgálatnak, ez önmagában is egy megdöbbentő adat, hát még akkor, ha mellétesszük, hogy az 1,1 millió esetre hány beérkező hívás jut, hát azt látjuk, hogy ennek többszöröse és mióta a 112-es rendszer működik, akkor ez az arány is megváltozott. Tehát, ami hozzánk eljut segélyhívás, azzal nekünk valóban dolgunk van” – jelentette ki Győrfi Pál.

A katasztrófavédelem szóvivője arra is felhívta a figyelmet: a gyors beavatkozás egyik feltétele, hogy a bejelentők betartsák a protokollt. Vagyis elmondják a nevüket, a káreset pontos helyszínét, illetve pontosan beszámoljanak arról, hogy mi történt.

„Nagyon fontos tisztában lenni mindenkinek azzal, hogy akkor kaphatja meg leggyorsabban a segítséget, ha ő maga is el tudja mondani, hogy hol, mi történt, kivel történt, tehát a legfontosabb az, ha felhívjuk a segélyhívót, elmondjuk, hogy kik vagyunk, hol vagyunk, minél pontosabban a címet és elmondjuk azt, hogy mi történt, van-e valaki veszélyben” – húzta alá Hajdu Márton.

A hatóságok tervei közt szerepel, hogy a 112-es segélyhívó használatát tudatosító foglalkozásokat tartanak majd a közoktatási intézményekben is.

Ezek is érdekelhetik

Legfrissebb híreink

Műsorok

Svenk, a HírTV mozimagazinja

Svenk, a HírTV mozimagazinja

A hetente szombatonként 22:50-kor műsorra kerülő Svenkben Zavaros Eszter műsorvezető kalauzolja a nézőket a magyar filmipar múltjába, jelenébe és jövőjébe.
Sajtóklub - ajánló

Sajtóklub - ajánló

Aktuális kérdések, hétről-hétre! Fontos témák, kivételes vélemények! Minden vasárnap 19 óra 10 perctől órától jelentkezik Sajtóklub című műsorunk.
Vezércikk - ajánló

Vezércikk - ajánló

Vezércikk – a sajtóban ez az a műfaj, ami meghatározza az adott médium legfontosabb üzenetét, de ez már nem csak a nyomtatott sajtótermékek privilégiuma. Hétfőtől péntekig 20 óra 55 perctől gyakorló zsurnaliszták, szókimondó véleményvezérek elemzik a nap legfontosabb híreit.
Paláver - ajánló

Paláver - ajánló

A HírFM és a HírTV közös műsora a Paláver. Itt a hallgatók közvetlenül is részt vehetnek a műsorfolyamban. Minden hétköznap 15 óra 30 perctől. A műsor telefonszáma: +36 (1) 799 29 99.

Kapcsolódó tartalmak

@ 2021 Hír TV ZRt. Minden jog fenntartva!