A kisfilm azért készült, hogy visszaszorítsák a felesleges telefonokat. Évi 5 millió hívásból 4 millió nem valós segélykérés. A rendőrség, a katasztrófavédelem és a mentőszolgálat együtt kampányol.
„Minden hívást tudunk kezelni, de egyszerűen egészen más energiák mozognak akkor, hogyha az operátorainkat nem terhelik fals hívások, a bejátszásban hallható vagy a kis filmben láthatóak is, és itt tulajdonképpen a teljes humán kapacitásunkat arra tudjuk fordítani, hogy a tényleges bajbajutott segélykérő telefonokat le tudjuk reagálni és készenléti egységeket tudjunk odaküldeni” – ismertette az Országos Rendőr-főkapitányság szóvivője, Gál Kristóf.
Az Országos Mentőszolgálat kommunikációs igazgatója hangsúlyozta, hogy a 112 azért hasznos a mentők számára, mert kiszűri azokat a hívásokat, amelyekkel nincs dolguk, így több energia jut a valódi feladatellátásra.
„Egy évben körülbelül 1,1 millió esete van a mentőszolgálatnak, ez önmagában is egy megdöbbentő adat, hát még akkor, ha mellétesszük, hogy az 1,1 millió esetre hány beérkező hívás jut, hát azt látjuk, hogy ennek többszöröse és mióta a 112-es rendszer működik, akkor ez az arány is megváltozott. Tehát, ami hozzánk eljut segélyhívás, azzal nekünk valóban dolgunk van” – jelentette ki Győrfi Pál.
A katasztrófavédelem szóvivője arra is felhívta a figyelmet: a gyors beavatkozás egyik feltétele, hogy a bejelentők betartsák a protokollt. Vagyis elmondják a nevüket, a káreset pontos helyszínét, illetve pontosan beszámoljanak arról, hogy mi történt.
„Nagyon fontos tisztában lenni mindenkinek azzal, hogy akkor kaphatja meg leggyorsabban a segítséget, ha ő maga is el tudja mondani, hogy hol, mi történt, kivel történt, tehát a legfontosabb az, ha felhívjuk a segélyhívót, elmondjuk, hogy kik vagyunk, hol vagyunk, minél pontosabban a címet és elmondjuk azt, hogy mi történt, van-e valaki veszélyben” – húzta alá Hajdu Márton.
A hatóságok tervei közt szerepel, hogy a 112-es segélyhívó használatát tudatosító foglalkozásokat tartanak majd a közoktatási intézményekben is.