A létszámleépítést a közlekedési vállalat vezetése azzal indokolta, hogy kevesebb buszuk van már csak forgalomban, mióta kiszervezték az agglomerációs járatok egy részét.
„Azért kell embereket elküldeni, mert a fővárosi közösségi közlekedést már nemcsak a BKV biztosítja, hanem más olyan magánvállalkozó is közlekedtet buszokat, amit a BKV teljesítményéből vesz át” – közölte Bolla Tibor, a BKV Zrt. vezérigazgatója.
A VT-Transman tavaly novemberben nyert meg egy közbeszerzési pályázatot: 150 új busz forgalomba állítására. A cég egyébként több mint ötszáz járművezetőt foglalkoztat. Minden negyedik buszsofőr korábban a BKV alkalmazásában állt.
Módos Richárd évek óta dolgozik a magáncégnél. Ő a Volánbusztól jött át. „Itt mások a feltételek, mint ott voltak. Nem mindegy, hogy az ember milyen buszt vezet, mennyit kell dolgozni és mennyi pénzért, ugye, nem utolsósorban” – mondta a járművezető.
A BKV tervezett létszámleépítése ellen tiltakozik mindkét közlekedési szakszervezet. A Közösségi Közlekedési Dolgozók Szakszervezete tavasszal azért nem írta alá a BKV-val a bérmegállapodást, mert nem kaptak garanciát arra, hogy a vállalatnál nem lesz csoportos létszámleépítés.
„Egyelőre a BKV-nál 200 főről van szó, 50 fő szellemi állományú, 150 fő fizikai. A fizikaiban egyelőre csak sejteni lehet, hogy nagyobb részben járművezetőkről lesz szó. Illetve karbantartói létszámot is (érint), de azt minimálisan” – közölte Botos Péter, a szakszervezet elnökségi tagja.
A BKV-nál jelenleg több mint 11 ezren dolgoznak. A tervezett elbocsátásokról jövő kedden tárgyal majd a cég vezetése a szakszervezetekkel.