A Hír TV által mutatott képkockákon az utolsó útjára készítették fel az egyik ZIU 9-es trolit. Az elmúlt évtizedekben minden kezdő buszsofőr ezen a típuson tanult vezetni. A BKV adatai szerint ezzel a típussal rekordot állítottak föl, azzal, hogy esetenként több évtizede használták a járműveket.
Vasárnap nemcsak a sofőrök, hanem az utasok is búcsút vettek a harmincnégy éve szolgáló ZIU 9-es troliktól. A végállomáson fotósok hada várta a buszokat.
Az elmúlt napokban a 74-es, 76-os, és 78-as vonalán közlekedő járműveket 2013-ban már nem láthatjuk budapesti forgalomban. A BKV azért döntött a szovjet buszok nyugdíjazása mellett, mert azokat már nem éri meg levizsgáztatni. A régi járművek helyett korszerűbb, alacsony padlós csuklós trolikat állítanak forgalomba, valamint felújítják a régebbi Ikarusokat is. A menetrend átalakítása mellett az új járművek azt jelentik, hogy trolibusz-hálózaton összességében 2 százalékkal nő a férőhelykínálat.
A következő évtől újdonság, hogy bérlet helyett személyi igazolvánnyal vagy kártya formájú jogosítvánnyal is érvényesek lesznek a bérletszelvények. A közlekedési vállalatnál csupán arra hívják fel a figyelmet, hogy ilyen esetben az adott dokumentum számát kell a bérletszelvényre ráírni.