A gépjárműimportőrök idén még nagyobb növekedésre számítanak. A híradóknak nyilatkozó kereskedő szerint a magyar vásárlóknak az ár a legfontosabb, a dízelautók körüli botrányok óta pedig még mindig kevesebbet adnak el belőlük, valamint megjelentek az első elektromos autók is a használtautó-kereskedésekben. Annak pedig aki a kocsik közül válogat, a januártól elérhető közhiteles gépjárműadat lekérdező oldal is segíthet.
Használt autók sorakoznak egymás mellett ebben a budai kereskedésben. Itt minden nap hoznak és visznek néhány kocsit. Krisztián december végén nézett ki egy kicsi, olcsó benzinest, de mára elvitték előle. Ő most vesz először autót.
Szempontjaim hogy jó állapotban legyen, olyan 10-13 éves, kis fogyasztású, alacsony fenntarthatóságú
–véli Reményi Krisztián.
Sok vevő keres ilyen szempontok alapján, a többség ma már először a világhálón tájékozódik a kínálatról. A híradónk által felkeresett kereskedés vezetője azt mondja, a magyar vásárlóknak az ár a legfontosabb. A dízelautók iránti kereslet a velük kapcsolatos botrányok és ellenkampány miatt – a modern és tisztább dízelek ellenére - érezhetően visszaesett.
Ez a dízelbotrány ami begyűrűzött pár éve, ennek érezzük a hatását. Nem annyira mint amennyire új autónál, mert ott már 50% felett van a benzinesek eladása darabszámban. Picit puhatolóznak meg félnek az ügyfelek, ez nem azt jelenti hogy a magyarok nem vesznek dízelt, sok ellenpélda van, de lehet érezni a hatását
.– mondja Juni Roland, a Csonti Car Kft értékesítési vezetője.
Ezen a weboldalon bárki utánajárhat egy-egy autó előéletének, így pár kattintással sok minden kiderülhet a kinézett járműről. A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete szerint a közhiteles gépjárműadat lekérdező nemcsak a vásárlóknak hasznos, hanem a gazdaságot is tisztíthatja.
Azért, mert hogyha ebbe a rendszerbe majd a szervizek is töltenek fel adatokat – nyilván a bejegyzett, regisztrált szervizek tölthetnek be – tehát aki feketén javít, az nem lesz föltöltve, az az autó összetört vagy rossz állapotban marad a rendszerben. Ami nem hiszem hogy vonzó a vevő számára
– hallottuk Erdélyi Pétertől, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete elnökétől. Az egyesület szerint Magyarországon virágzik a fekete autóalkatrészpiac, ami a 600 milliárdos éves forgalom felét is elérheti, ez pedig több tízmilliárdos adókiesést jelent.
A 2018-as statisztikák szerint egyre több új személyautót helyeznek üzembe Magyarországon, tavaly ez a szám elérte a 136 ezret. Ebből 1300 volt elektromos hajtású. A hazai autópark átlagéletkora 14 év, ez 3 évvel magasabb, mint az uniós átlag.