A részletekről nem beszélt a főpolgármester, de szerinte az ellenőrző rendszer kiépítése gyorsabb és olcsóbb lenne, mint ha belvárosi zónahatárokat állapítanának meg. Azt azonban hangsúlyozta: még vizsgálják, hogy a hídpénz hozna-e akkora bevételt, mint a dugódíj.
Később Szűcs Somlyó Mária, a Főpolgármesteri Hivatal kommunikációs igazgatója azt közölte, hogy még meg kell vizsgálni a felvetés részleteit. Közleménye szerint amint a koncepció konkrét formát öltött, haladéktalanul tájékoztatják a közvéleményt.
A Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója szerint a Hungária körút lehet a fővárosi dugódíj zóna egyik fő határa. Vitézy Dávid a ReggelInfónak azt mondta: a budai oldalon az Alkotás út és a Margit körút által határolt övezet lehetne a fizetős terület határa. Vizsgálják azt is, hogy a fizetős zónán belül legyen-e külön belvárosi zóna. A vezérigazgató elképzelhetőnek tartja, hogy a belvárosban lakóknak nem kell majd fizetniük, vagy egy alacsonyabb díjat határoznak meg nekik. A tervezett dugódíj egyébként behajtásonként 400-500 forint lehet.
Belföld
Dugódíj helyett hídpénzt vezetnének be?
2012. június 18., hétfő 10:37 | Frissítve: 2012. június 18., hétfő 12:38
| BL