Povázsai Dánielt egy Iphone-al lepte volna meg az édesapja karácsonyra, de a készülék azóta sem érkezett meg. „Mi december első hetében rendeltük, most van január és még sehol semmi nincsen, csak egy e-mail. Abban az e-mailben, hogy a pénzt nem tudja visszautalni” – mesélte.
A családfő az ajánlatot a Jófogás hirdetési oldalán találta. A nyolcvanezer forintért kínált készülékért máshol nagyjából 100 ezer forintot kérnek. A hirdető Iphone Szerviz Shop Nyíregyháza. Azt írják, a rendelést telefonon is le lehet adni és utánvéttel, azaz a készülék készhez vételekor kell fizetni, illetve a telefonok személyesen is átvehetők Nyíregyházán és Debrecenben.
Még decemberben feljelentették a férfit, aki ellen nyomozás is indult, sőt már két éve is a rendőrség látókörébe került hasonló okok miatt.
Vágó Attila a nyíregyházi Iszaki kft. tulajdonosa. A kizárólag Iphonekra specializálódott üzlet adás-vétellel, és szervizeléssel foglalkozik. Ha az ember beüti a keresőbe, hogy Iphone Shop Nyíregyháza, azonnal őket dobja ki a böngésző. Így a csalódott vásárlók, akik a hirdetésben megadott telefonszámon megrendelték és kifizették a telefonokat, hozzájuk fordultak panaszért.
„Persze tájékoztatom őket, hogy az elkövető a Jófogáson hirdetett. Jelezzék elsősorban a Jófogás részére, hogy egy nem létező termékről van szó vagy tegyék meg a feljelentést! Mert ugye ők egy bankszámlára elutalják ezt a pénzt, az eszközt viszont nem kapják meg” – így az Iszaki Kft. ügyvezetője, Vágó Attila.
A Jófogáson még mindig fenn van a hirdetés.
„A beérkezett bejelentéseket mi minden esetben megvizsgáljuk és a lefolytatott belső vizsgálat alapján tesszük meg a szükséges lépéseket, amik még folyamatban vannak” – mondta Kelemen-Csiki Tünde, a cég marketingese.
A Panaszkönyv stábja felhívta a Jófogáson nyilvánosan elérhető telefonszámon a férfit, de ő nem kívánt nyilatkozni.