Legtöbben csak a szerződés kézhezvétele után jönnek rá, hogy átverték őket. Abban tisztázzák a többi között azt is, hogy ügyfeleik csak sorsolás útján juthatnak hozzá pénzükhöz.
Varga Istvántól több mint ötvenezer forintot kértek el előre. A férfi arra a kérdésre, hogy tudomására hozták-e valamilyen módon, hogy ez egy fogyasztói csoport-e, elmondta: „Nem. Ezt már csak akkor tudtam meg, mikor aláírtam a papírokat, és kifizettem a pénzt.”
Nehéz bizonyítani
A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségének (FEOSZ) szakértője a Hír TV stúdiójában arról beszélt, hogy hasonló felvételek hiányában nehéz bizonyítani a félrevezetést. A részvételi szabályzatok ugyanis általában már megfelelnek a hatályos törvényeknek. „Hiába kapta meg, pontosabban szerette volna megkapni, újfent olyan szerződési elemre hivatkozott az adott vállalkozás, amely valóban a szerződés része volt, és további, egyéb feltételekhez kötötte azt, hogy a már sorsolás alapján elvileg neki járó terméket megkapja” – mondta Kóródy Dávid, a FEOSZ szakértője.
Mivel a szerződésekben nem pénzügyi szolgáltatást kínálnak a fogyasztói csoportok, hanem a legtöbbször ingatlant vagy más ingóságot, a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete nem vizsgálódhat. A Gazdasági Versenyhivatal viszont több alkalommal is fellépett már a megtévesztő hirdetések ellen.
A Panaszkönyv felvételét itt tekintheti meg.