Utasokkal teli metró érkezik az Örs vezér téri végállomásra. Fékezéskor az alig egy éve forgalomba állított Alstom-szerelvények kerekei gyorsabban kopnak, mint kellene – állítja egy civil szakmai szervezet.
– A kerekek állapota valamilyen minőségi hibájára utal, lehet anyagminőség, vagy a gyártástechnológiában elkövetett hibának a következménye – állítja Bíró Endre, a Metróért Egyesület elnöke.
Az egyenetlenül megkopott, meglaposodott kerekek menet közben jellegzetes, kopogó hangot adnak, az egyesület úgy számol: a 110 új kocsi ötödénél áll fenn a hiba.
– 22 olyan kocsit írtunk össze, szám szerint, amelyeknél jól hallhatóan, beazonosíthatóan erre a laposodásra utaló hangot hallottunk. Ez nem feltétlen jelenti, hogy valóban laposodás van a keréken, de mindenképp azt jelenti, hogy valami rendellenesség tapasztalható – mondta Bíró Endre.
A BKV elismeri, hogy egyes Alstom-szerelvényeken a kerekek rendellenesen kopnak, de a közlekedési vállalat szerint a jelenség nem 22, hanem csak 9 kocsinál mutatható ki. A gyártó Alstom és a BKV szakemberei a laposodás okát még vizsgálják, de azt már most hangsúlyozzák, hogy a kerekek kopása nem veszélyezteti az utasok biztonságát. A kerekeket az Alstom azonnal és térítés nélkül javítja ki esztergálással.