Erzsébettelep városrész lakói az évek során hozzászoktak a légi forgalom jelentette zajhoz, augusztus óta azonban néhány száz méterrel arrébb repülnek a gépek.
„Amikor távolabb voltak akkor nyugodtan még a felső terasz ablakát is kinyithattuk, nem zavart a hang. Aztán mikor már közelebb jöttek az erdő széléhez, akkor a hajnali kezdéstől egészen 10-11 maximum 11-30-ig ment az üzem, de utána meg jöttek a leszállók” – panaszolta Mészáros Mátyás.
Azt mondják: a kisebb utasszállítókkal nincs komolyabb gond, az elmúlt években azonban egyre több nagyobb gép érkezik a reptérre.
„Augusztus óta ez annyira drasztikusan megváltozott, hogy itt se pihenés nincs, se ajtó-, ablaknyitás – ugye nagy melegek voltak. Kisgyerekesek is vannak, se sétáltatni nem lehet őket, mert sokszor hallottam, hogy fölsírt a gyerek. Az idősek se tudnak pihenni, szóval ez maga katasztrófa” – számolt be Trungel Zoltánné.
A változás mögött egy uniós szabályozás áll. A HungaroControl közleményében azt írta, hogy környezetvédelmi és hatékonysági szempontokat is figyelembe vettek, illetve hogy a változás javítani fog Budapest és a környező települések zajszintjén. Ez olyannyira nem így lett, hogy a A XVIII. és a X. kerületek polgármesterei is felfigyeltek a lakossági panaszokra.
„Percenként emelkednek, illetve süllyednek azok a gépek, amik ellehetetlenítik az ott élők életét, életminőségét a nap szinte minden szakában súlyos zaj- illetve rezgésterheléssel sújtják az életüket” – mondta Kovács Róbert, a X. kerület polgármestere.
A két kerületvezető 999 aláírást adott át a légi irányításnak, melyben azt kérik, hogy üljenek tárgyalóasztalhoz, és dolgozzanak ki egy mindenki számára elfogadható megoldást.