Körülbelül öt perc kell ahhoz, hogy egy magyar gyártmányú traktor elinduljon. 1927-ben készült, akkor még nem volt önindító. Régen petróleumlámpával – most gázzal – melegítették a hengert, majd két erős férfi megforgatta a lendkerekeket. A jármű 30-32 lóerős. „Ez egy hatalmas motor volt, stabilmotorként is használták, malmokat hajtottak vele, utána ráépítették egy ilyen vázra, akkor erőgép lett belőle, és hajtottak vele cséplőgépet, meghajtottak bármit, és szántásra is használták körmöskerékkel” – mondta Csatári Sándor gyűjtő.
Magyarországon 1900-ban kezdődött a traktorgyártás a kispesti Hofherr-gyárban. „Kezdetben, a hőskorban, ezek nyugati gépnek számítottak, hiszen Hofherr Mátyás, aki német származású volt és osztrák gyáriparos, a legmodernebb technikát, technológiát és legmodernebb gépszerkesztéseket vezette be, akkor a világelső gyártmányai közé tartoztak az akkori Hofherr traktorok és Hofherr gépek. Később aztán, 1949 után, amikor a profiltiszításban a traktorgyár már mint Vörös Csillag Traktorgyár kapta meg a jogot Magyarországon a traktorok gyártására, akkor korszerű gyártmányokat kezdtek el kialakítani” – mondta Steiber József, a Hofherr-Dutra Emléktársaság tiszteletbeli elnöke. Valamennyi jármű működőképes, amiről Pestszentlőrincen a közönség is megbizonyosodhatott.
Erzsébetvárosban a labdáé volt a főszerep. Civilek egész napos focigálát rendeztek a Klauzál téren. Bővebben>>>
A Műegyetem rakparton az uniós csatlakozás tizedik évfordulóját ünnepelték. A lengyel nagykövet szerint Lengyelország kivételes évtizedet zárt. „Sikerült a lengyeleknek megduplázni a bruttó terméket. Rengeteg változás, infrastruktúrában, kultúrában, oktatásban, és a sikernek az egyik főszereplője a fiatalság” – mondta Roman Kowalski.
A jubileumra lengyel, cseh és szlovák egyetemisták érkeztek Budapestre, hogy csatlakozzanak a Dunai Regatta mezőnyéhez. A verseny fővédnökei a magyar és a lengyel köztársasági elnökök feleségei voltak. „Bevallom, irigylem a mai napon hajóra szálló sportolókat, mert nagyon szerencsésnek tartom őket, hiszen – szerintem – a világ legszépségesebb evezőspályáján mérhetik össze erejüket, tudásukat, felkészültségüket” – mondta Herczegh Anita, Áder János köztársasági elnök felesége.
A versenyen nyolc magyar egyetem evezős és sárkányhajó csapatai szálltak vízre.