Öreg, de kifogástalan állapotú járgányok lepték el a zalai megyeszékhely utcáit vasárnap reggel. A látványos felvonulás után az érdeklődők közelről is megcsodálhatták őket, köztük például ezt az 1928-ban gyártott Fordot.
„3300 köbcentis, 40 lóerős, 105 kilométer a végsebessége, három sebességfokozata van rugózatos fékkel rendelkezik. Az autót 10 éve vásároltam Magyarországon, de Dániából hozták be” – mondta Pálfy Márton.
A motorok szerelmeseinek sem kellett csalódniuk, hiszen a több, mint 90 éves példányokból ezúttal sem volt hiány.
„Húszas éveknek az egyik legmodernebb, legkörszerűbb motorja volt az Ariel 28-as sorozata. Négy modelljük volt, ez az ötszázas OHV sporttúra kivitele. 22 lóerős és hát egy superbike volt a maga idejébe” – magyarázta Vaczkó Zoltán.
A rendezvény célja, hogy bemutassa azokat a ritkaságokat, melyeket elsősorban az egykori KGST országokban gyártottak.
„Meg szeretnénk mutatni ezeket a nem létező autókat azoknak az embereknek, vagy fiataloknak, akik még nem ismerték ezeket. Meg ugye volt olyan, hogy Csehszlovákiában gyártott autók, ami már nem Csehszlovákia, mert széthullott, lett Szlovákia és Csehország. Illetve a Szovjetunió. Ugye már Oroszország, és onnan is van egy nagyon szép autó, például a Csajka” – mondta Baki Árpád, a Zalaegerszegi Veterán Autó-Motor Klub elnöke.
Azok, akik élesben is tesztelni szerették volna járművüket, szlalomversenyen mutathatták meg tehetségüket.