Ropogott a jég a hajók orra előtt, de nem volt kérdés, hogy könnyen áttörik a jégtáblákat. Legelöl egy olyan vitorlás haladt, amelyet Finnországban, pontosan ilyen viszonyokra terveztek és készítettek.
„Féltettük a hajót kezdetben a jégtől, és ahogy ránézünk a hajó orrára, felszereltünk egy kis jégvető fémet, de soha semmilyen sérülést nem okozott a hajónak. Tehát mondjuk maga a jeges vitorlázás nem jelent feltétlenül veszélyt, inkább csak az, hogy ha kiszorulunk, és nem tudunk hazajönni” – mondta a legénység egyik tagja.
A túra során napközben rövid hajózás, este pedig vitorlázásról és a balatoni borászatról, gasztronómiáról szóló programok várják a résztvevőket, vagyis a Hidegen Légió tagjait.
„Mi azt valljuk, hogy ez a Balaton nem egy 2 hónapos történet, hanem 12 hónapon keresztül kellene, hogy tudjuk használni a tavat. És ugye a legnagyobb előnye ennek a tónak, hogy lehet rajta vitorlázni, amikor nincs befagyva, tegnap még be volt fagyva elég rendesen, még bizonytalan volt, hogy el tudunk-e indulni, de szerencsére az időjárás kegyes volt, és mára már csak jégfoltok vannak” – mondta Tóth Balázs szervező.
A hajósok biztonságára vízimentők is figyelnek. A szakszolgálat elnöke szerint ilyenkor fontos, hogy a vitorlások műszaki állapota kifogástalan legyen, és kötelékben hajózzanak, mert ha baj történik, gyorsan kell a segítség.
„Minden egyes személyzeten alapból kötelező a mentőmellény folyamatos viselése, illetve hát, aki teheti, és akinek van, akkor az az úgy nevezett trocken, szárazruha viselése, ez azért jó, mert ha véletlen mégis beleesne a vízbe az ember, akkor nem lesz kvázi vizes, csak a külseje, tehát nem hűl át a szervezete” – emelte ki Bagyó Sándor, a Vízimentők Magyarországi Szakszolgálatának elnöke.
Eredetileg nagyobb létszámmal, és több naposra tervezték a túrát, de végül úgy döntöttek, csak két napra mennek, nehogy a jég fogságába kerüljenek valamelyik kikötőben.