A portugál taxisok ugyanazt követelik, mint a magyarok. Országszerte hatezeren mentek utcára, mert nekik olyan adókat és szolgáltatási díjakat kell megfizetniük, amelyeket az alkalmi Uber-sofőröknek nem, ezért versenyezni sem tudnak velük.
„Az lenne jó, ha az Uber a német modellt másolná le Portugáliában is. Ott ha megnyitjuk az Uber alkalmazást, legálisan működő taxikat fog ajánlani, fix, államilag szabályozott tarifával” – mondta egy taxis. Ő Lisszabonban négyezer kollégájával együtt bénította meg a forgalmat. Az akció ott sem volt valami népszerű: a lakosságnak mindössze 9 százaléka támogatja a taxisok követelését, majdnem 80 százalék pedig azt szeretné, ha megmaradna az olcsó közösségi közlekedés.
„Ha taxiként működnének tovább, akkor maradhatnak. De a jelenlegi helyzetben az Uber illegálisan működik, és az állam adóbevételeiből is elvesznek” – közölte a tüntetés egyik szervezője.
Németországhoz hasonlóan az Uber Spanyolországban és Franciaországban is be van tiltva, az applikáció csak államilag elismert taxikat jelenít meg, magánautókat nem.
A cég központjában, Los Angelesben egy hete ért véget egy per, amelyet az Uber megnyert. A gépkocsivezetők ezután is csak szerződéses partnerei maradnak a cégnek, nem pedig alkalmazottai, tehát az Uber nem fizet utánuk adót és hatósági díjakat, ez a sofőrök felelőssége marad.