Újabb botrány merült fel Ursula von der Leyen, az Európai Bizottság elnökével kapcsolatban: a Politico számolt be róla, hogy Von der Leyen, „elmulasztotta felfedni”, hogy ő állt egy 70 ezer eurós (27 millió forint) Google-hirdetési kampány mögött,
amely megsértette az uniós szabályokat, és amelyet ő hagyott jóvá bizottsági elnökként.
Az egész EU-ra kiterjedő reklámvásárlás – amelyet több tízmillió megtekintést ért el a Google kereső- és YouTube-szolgáltatásaiban Németországtól Portugáliáig – kizárólag Von der Leyen állítólagos vezetői kvalitásait és az uniós projekt iránti elkötelezettségét hirdette.
„Merüljön el a kampányomban! Kapjon exkluzív frissítéseket” – állt az egyik hirdetésben, amelyet hét uniós országban, köztük Belgiumban, Finnországban és Olaszországban is mutattak.
A Politico szerint viszont van egy kis gond kampánnyal, ugyanis a Google nyilvántartásaiban nem szerepel sem Von der Leyen, sem az Európai Néppárt (EPP), mint a hirdetés megrendelője. Ehelyett egy „MCC AdQuality” nevű, párizsi székhelyű tanácsadó céget említenek, mint a Von der Leyen kampányát támogató szervezetet.
A teljes cikket a Mandiner oldalán olvashatják, IDE KATTINTVA.