Edward Sirait azonban nem árulta el a gép előző repülése során jelentkezett hiba természetét az újságíróknak.
Muhmmad Syaugi, az indonéziai kutatási és mentési ügynökség vezetője hétfői – korábbi – sajtótájékoztatóján megerősítette a hírt a Lion Air JT610 járatának lezuhanásáról.
Dwikorita Karnawati, az indonéz meteorológiai ügynökség vezetője elmondta: az időjárási viszonyok biztonságosnak voltak a repülőgép felszállása során.
A gép Jakartából Bangka szigetre tartott, amely Szumátra mellett található. A légitársaság szóvivője elmondta: mindössze 13 perccel a felszállás után elvesztették a kapcsolatot a Boeing 737-800 típusú géppel.
Nincs jele túlélőknek
Nincs jele annak, hogy vannak túlélői a repülőgép-szerencsétlenségének, közölte az indonéziai kutatási és mentési ügynökség vezetője. „Átfésültük a vízfelszínt, de nem találtunk túlélőket” – mondta Muhammad Syaugi a dpa német hírügynökség szerint. Hozzátette, hogy a mentőcsapatok találtak néhány testrészt a helyszínen. A mentőcsapatok mintegy 70 kilométerre keletre Jakartától bukkantak rá a repülőgép roncsaira. A búvárok jelenleg a repülőgép törzsét keresik, amely a feltételezések szerint a tengerfenékre süllyedt, mintegy 35 méter mélyre.
Egy hajó legénysége később jelezte, hogy látja a gép egyes roncsait a tengerben. A mentők a helyszínre siettek, ahol különböző tárgyakra bukkantak a gépről, de annak nagyobb darabjait egyelőre nem találták meg. A Jáva-tenger 30-40 méter mély ebben a térségben.
A légiforgalmi irányítás szerint a gép pilótája rögtön felszállás után engedélyt kért arra, hogy visszatérhessen a jakartai repülőtérre egy egyelőre ismeretlen műszaki probléma miatt, majd megszakadt vele a kapcsolat.
A gépen 178 felnőtt utas, egy gyerek és két csecsemő utazott, a személyzet héttagú volt.
A járatok mozgását figyelő Flightradar24 nevű portál szerint a szóban forgó repülőgép szinte vadonatúj volt, alig két hónapja tartották üzemben.
Komoly csapás
Az AP amerikai hírügynökség szerint a Lion Air gyorsan növekvő diszkont légitársaság, vegyes repülésbiztonsági nyilvántartással. 1999-ben alapították, járatok tucatjait kínálja naponta mind nemzetközi útvonalakon, mind Indonézián belül. A legnagyobb légitársaság Indonéziában az utasok számát tekintve, leginkább Boeing 737 típusú utasszállítókat működtet.
A hétfőit megelőzően legutóbb 2004-ben érte emberéleteket követelő szerencsétlenség, abban a balesetben 25-en vesztették életüket.
A múlt hónapban egy baleset során egymásba akadtak szárnyai a légitársaság két járatának a jakartai repülőtéren. Az akkori vizsgálat az elsietett felszállásnak tulajdonította a balesetet. Áprilisban pedig a Lion Air egy szintén Boeing 737-800 típusú utasszállítója túlfutott a kifutópályán Celebesz szigetén. Ezt követően a nyomozók és a légitársaság a repülésbiztonsági tudatosság és eljárások javításáról rendelkezett.
A hétfői incidens komoly csapást jelent a repülésbiztonsági nyilvántartást tekintve Indonéziának, amelynek légitársaságai csaknem egy évtizedig voltak kitiltva biztonsági aggályok miatt az európai és amerikai légtérből. Az Európai Unió az idén, az Egyesült Államok 2016-ban oldotta fel a tilalmat az összes indonéziai légitársaság járataira.