A Frankfurt közelében lévő Wiesbadenben vizsgálták az autópálya hidakat a német útfenntartó mérnökei. A második világháborús pusztítás után, Olaszországhoz hasonlóan Nyugat-Németországban is sok új híd épült az 50-es, 60-as években, vasbetonból.
„A magas frekvenciájú hang azt jelenti, hogy a beton egészséges. Amikor tompa, kongó hangot hallunk, az arra utal, hogy valami nem stimmel. Az ilyen felmérés alapján tudjuk eldönteni, hogy a szerkezetet hol kell megerősíteni. A másik veszélyforrás, amikor a víz valamilyen repedésen keresztül bejut a betonszerkezet belsejébe, ennek a jeleit is keressük” - mondta a főmérnök.
A hasonló hidakat napi 20-25 ezer autóra tervezték, ma viszont ennek 3-4-szerese a forgalom. Ezen a hídon napi 90 ezer jármű halad át és ebből több mint 10 ezer 40 tonna körüli kamion.
„Mindenki az infrastrukturális fejlesztéseket kéri számon, de amikor kiderül, hogy az átvizsgálás forgalomkorlátozással és dugókkal jár, akkor hirtelen senki se kér belőle. Az olaszországi eset is bizonyítja, hogy a hidak rendszeres karbantartása elengedhetetlenül fontos” - fogalmazott az érintett tartomány közlekedési minisztere.
Német és francia mérnökök egyébként az olasz hatóságoknak is segítenek a genovai mentésben és a romok eltakarításában.