A tömeges bevándorlás esetén az oktatásban nagyobb hatással lehetnek a migránsok a befogadó országra, mint az ország rájuk, ez pedig átalakíthatja a kulturális alapokat – figyelmeztetett Szakos Enikő, a Mathias Corvinus Collegium Tanuláskutató Intézetének kutatója, akit annak kapcsán kérdeztünk, hogy az osztrák statisztikai hivatal adatai alapján a Bécs környéki tanköteles gyerekek egy része nem beszél németül. A Nemeskürty István Tanárképző Kar osztályvezetője németországi adatokat is hozzáfűzött: a tavaly első osztályba lépő diákok 16 százaléka nem beszélte az ország nyelvét, 63 százaléka pedig arról számolt be, hogy otthon egyáltalán nem kommunikál a családjával németül.
Egyértelműen mutatja a hajlandóságot az asszimilálódásra, hogy egyáltalán meg akarják-e tanulni az adott ország nyelvét
– szögezte le.
A teljes cikket a Mandiner oldalán olvashatják, IDE KATTINTVA!