Richard Russel kötötte el pénteken az egyik utasszállítót a Seattle-i repülőtérről, ahol dolgozott. Miután engedély nélkül felszállt, egy trükköt is bemutatott a géppel, nem sokkal később egy szigetre zuhant.
„Nagyon sok ember van, akit érdeklek. Mindannyian nagyon csalódottak lesznek, amikor megtudják, hogy én tettem ezt” - mondta a 29 éves férfi az irányítótoronyak nem sokkal azelőtt hogy az elkötött repülővel a földbe becsapódott.
A családot megrázták a történtek, közleményüket az egyik barátjuk olvasta föl az újságíróknak. „Talán hihetetlenül hangzik azoknak, akik otthon a tévében nézték a történteket, de Beebo melegszívű, együtt érző férfi volt. Hűséges férj, szerető fiú, és jó barát. Egy gyerekkori barátja megjegyezte, Beebot mindenki szerette, mert kedves volt mindenkivel, akivel találkozott” – mondta.
Az Alaska légitársaság vezérigazgatója szerint a férfi több mint 3 éve átesett az összes biztonsági vizsgálaton, és teljes felhatalmazással tartózkodott a repülőtér biztonsági zónájában, hiszen a munkáját végezte.
„Ilyen a repülés Amerikában. A repülőgépek ajtaját nem zárjuk kulcsra, mint az autókét. Nincs slusszkulcs, mint a kocsiknál. Olyan a rendszer, hogy a repteret biztosítjuk és az az általános elv, hogy az alkalmazottak megbízólevelükkel jogosultak ott tartózkodni, és a munkájukat végezni” – fogalmazott a társaság vezetője.
Az amerikai hatóságok értetlenül állnak az előtt, a férfi hogyan tudott egyáltalán felszállni a géppel. „Ismereteink szerint nem volt pilótaengedélye. Az igazat megvallva, az utasszállító repülők nagyon összetett járművek. Nem olyan könnyű repülni velük, mint egy Cessna 150-essel. Nem tudom, hogyan szerezett ebben tapasztalatot” – értetlenkedett a Horizon Air vezérigazgatója, Gary beck.
A nyomozók azt szeretnék kideríteni, hogyan készült fel a végzetes útra, egyelőre nem találják a jelét, hogy az öngyilkosságot elkövetett férfi korábban kiképzést kapott volna.