Napról napra kevesebb célpontra indul járat a Ferihegyi repülőtérről. Leginkább a Wizz Air tart ki, amely még mindig fél tucatnál több városba repül, de a legtöbb nagy európai légitársaság már feladta. Különösen a reggeli csúcsidőszakban feltűnő, hogy alig két hét alatt eltűnt a Frankfurtba induló napi tíz munkásjárat. Ezek a gépek hat óra körül szálltak, és hajnalonta komoly zsúfoltság volt miattuk a biztonsági ellenőrzésnél. A gépek és az utasok száma látványosan csökken az elmúlt napokban, és mint azt a Budapest Airport a különleges intézkedések bevezetésekor közölte, eljöhet az az időszak, amikor szinte teljesen leáll a személyszállítás.
A fent jelzett időszak vélhetően már nagyon közel van. A közelmúltban több nagy nemzetközi légi közlekedési szakértő cég részvételével rendezett szakmai tanácskozáson Brendan Sobie, a Sobie Aviation elemzője azt valószínűsítette, hogy Európában április elejére a nemzetközi kapacitás a 95 százalékkal esik vissza. Elsősorban még azért mennek a gépek, hogy hazaszállítsák a külföldön rekedt turistákat és a munkavállalókat. Noha ez napokig, akár egy hétig tarthat, amikor ez a folyamat is véget ér, akkor fog kiderülni, hány járat maradt működőképes.
A következő kérdés az lesz, hogy meddig kell takaréklángon tartani a légi személyfuvarozást. Az OAG, a legnagyobb légi közlekedési adatelemző cég azt javasolja, hogy a prognózis készítéséhez a kínai légitársaságok adatait vegyük alapul. Február első hetére Kína kapacitása 22,7 százalékkal esett vissza az egy évvel korábban mért adathoz viszonyítva. A második héten már 63 százalékkal csökkent az utasszám. A gödör alját a február 17-i héten érték el: akkor 70,8 százalékot értek el az előző év azonos időszakával összevetve.
Ezután azonban már megkezdődött az emelkedés. A szakmai tanácskozás során Cseng Lej (Zheng Lei), az Institute for Aviation Research elnöke ismertette Kína légi személyforgalmának jelenlegi adatait. E szerint az elmúlt napokban a China Southern már hatvanszázalékos kapacitással működött, a Hainan Airlines március 24-én 254 járattal repült, átlagosan 62 százalékos töltöttséggel. A HNA-csoport hasonló kapacitásról számolt be valamennyi légitársasága esetében. Mindez azt mutatja, hogy Kínában megkezdődött a helyzet normalizálódása és a légi közlekedés újraindulása.
Az, hogy Európában és Amerikában hogyan zajlik le a felépülés, attól függ, milyen mértékben segítenek a kormányok. Mint Szepessy Kornél, a HungaroControl vezérigazgatója a Mandiner.hu-nak adott interjúban elmondta, kétféle forgatókönyv létezhet. Az egyik a protekcionista, amely szerint az Európai Unió államai közös fellépéssel mentik meg a légitársaságokat. A másik véglet a szabadpiaci verseny, amelyben minden légitársaságnak meg kell küzdenie a létéért.