„Furcsa csend volt a kocsiban a baleset után. Nem volt pánik, néhányan nyögdécseltek a fájdalomtól és segítségért kiáltottak. Aztán elment a világítás és a kocsi felborult. A jobb oldalon lévő utasok megpróbálták betörni az ajtót, hogy kijussanak, de minden kijárat blokkolva volt. Végül a bal oldalon sikerült kinyitnunk az ajtót, a mentőalakulatok pedig segítettek kijutni a kocsiból” – mesélte egy túlélő.
Orosz sajtóhírek szerint a balesetet egy váltókezelő és főnöke hanyagsága okozhatta. Őket már őrizetbe is vették. Az egyik gyanúsított elmulasztotta megvizsgálni a váltót. A többtonnás metrószerelvények okozta rezgés miatt a berendezés kioldódhatott, átállította a síneket és az alagút falának irányította a szerelvényt. Az egyik vagon teljesen szétroncsolódott. A váltó állapotáért felelős dolgozó elismerte, hogy elmulasztotta ellenőrizni a váltót.
A tragédia miatt Moszkvában gyásznapot tartottak. Sokan virágot vittek és gyertyákat gyújtottak az áldozatok emlékére.
A katasztrófa a reggeli csúcsforgalomban történt, amikor munkába siető emberek utaztak a metróban. Ez volt a moszkvai metró történetének legsúlyosabb műszaki balesete.