Csaknem 600, a leomlott genovai híd körül élő embert telepítették ki, mert a környék életveszélyessé vált. A lakók egyelőre ismerősöknél vagy rokonoknál találtak ideiglenes szállást, de azt még a hatóságok sem tudták megmondani, hogy mennyi időre kell máshol lakást találniuk.
„Összeszedtem a legszükségesebbeket. Nem közvetlenül a híd alatt lakunk, hanem úgy hat háztömbbel odébb, de így is kilakoltattak minket. Nem tudom, mennyi időre kell a holmijaimat összeszedni, de remélem, még visszajöhetek, hogy elvigyek más dolgokat is” – mondta egy férfi.
A keddi katasztrófa csaknem a szemük előtt zajlott le. „Hallottam egy nagyon hangos robajt. Azt hittem először, hogy villámcsapás, olyan volt, mint egy hangrobbanás. Kinéztünk az ablakon, és a híd már nem volt ott” – mesélte egy genovai lakos.
Hasonlóan emlékezik egy kamionsofőr, aki az életét egy véletlennek köszönheti. A férfit a leomló betontömeg miatt keletkezett légnyomás repítette el a járművétől, ami később a leomló törmelékek alá szorult.
„Épp a híd alá értem. Kinyitottam az ajtót, ki akartam szállni, amikor egy robajt hallottam. Amikor megfordultam, feldobott a légnyomás a levegőbe, nekicsapott egy falnak, és hirtelen nem tudtam lélegezni se. Ez a légnyomás mentette meg az életemet, mert ellökött a kamiontól, ami aztán összetört” – mesélte a sofőr.
A romok eltakarításán folyamatosan dolgoznak, a tűzoltók még a lehetséges további áldozatok után is kutatnak. A szakemberek szerint a híd már az átadástól folyamatosan süllyedt, és ugyan még a baleset idején is folytak a felújítások, a munka igen lassan haladt. A kormány szerint az üzemeltető a felelős.
„A híd összeomlása kétségkívül összefonódott azzal a ténnyel, hogy minden alkalommal, amikor fizetünk az autópályáért, azt gondoljuk, hogy azt a rutinszerű- és rendkívüli karbantartási munkákhoz is felhasználják. Ehhez képest az üzemeltetők másra költik a pénzt, ami elég nagy probléma, amikor egy híd összedől” – mondta a helyszínre látogató miniszterelnök-helyettes, Luigi Di Maio.
Luigi di Maio és a közlekedési miniszter is a hidat üzemeltető cég vezetőinek lemondását követelte. A kormány továbbá haladéktalanul átvizsgálja Olaszország-szerte a hidakat és alagutakat, és ha felújításra van szükség, a lehető legrövidebb időn belül elvégzik.
A kabinet szerint a baleset azt is megmutatta, hogy az országnak sokkal többet kellene költenie az elavult infrastruktúra renoválására, még akkor is, ha így szembekerülnek az Európai Unió által megkövetelt megszorításokkal. Róma 10 éve még évi 14 milliárd eurót költött utak és hidak karbantartására, a brüsszeli intézkedések miatt azonban már csak alig 4 milliárd jut erre a célra.