A civil szervezet csaknem tízezer fős, országos reprezentatív mintán, korosztályonként mérte a matematikai információk értésének, értelemzésének és felhasználásának képességét. A országos matematikai közös tantervre alapozott tesztek algebrai, statisztikai, mértani, mérési és a számok tulajdonságára vonatkozó kérdéseket tartalmaztak, megközelítőleg száz-száz kérdést tagozatonként.
A jelentés szerint a matematikai ismeretek hiánya az életkor előrehaladtával folyamatosan súlyosbodik: míg az első négy osztályban 25 százalékos, a felső tagozaton (5.-8. osztály) már 36 százalékos, a gimnáziumi (9.-12.) osztályokban pedig már a diákok 46 százalékát érinti. Megállapították, hogy a fiúk áltálában jobb matematikai készségekkel rendelkeznek, mint a lányok és a városi környezetben élő diákok körében jóval alacsonyabb (22 százalékos) a matematikai tudatlanság a falusi diákok körében mért 58 százalékos szinthez képest.
A mintavételt tavaly október és december között végezték mintegy 600 iskolában, Románia mind a nyolc fejlesztési régióját bevonva.