Franciaországban a második hetébe lépett a kormány és a nyugdíjreform ellen hirdetett sztrájk. A munkabeszüntetéshez a vasúti és városi közlekedési dolgozók nagyobb része csatlakozott.
Párizsban a metróvonalak többsége továbbra is zárva tart, a külvárosi vonatok jelentős fennakadásokkal közlekednek, a buszoknak mintegy a fele indult el. A városközi forgalom is akadozik. A TGV szuperexpresszek harmada, a regionális vonatok negyven százaléka közlekedett.Azok sem járnak sokkal jobban, akik autóba szállnak. A főváros körüli körgyűrűn már egy 630 kilométernyi dugó alakult ki a reggeli órákban.
Bár a felmérések szerint a többség támogatja a sztrájkolók követeléseit, és a kormányt tartja felelősnek a kialakult helyzetért, 55% azt szeretné, ha az ünnepek idejére sztrájkot felfüggesztenék a szakszervezetek, ennek azonban semmi jele. Elisabeth Borne közlekedési miniszter eközben , "felelőtlenséggel" vádolva azokat, akik "elrontják a franciák szabadságát".
Az esetleges alku tekintetében nem sok jót ígér, hogy a szakszervezeteknek már tárgyalnia sincs kivel. Jean-Paul Delevoye kormánybiztost érdekellentéttel gyanúsították meg a szakszervezetek, be nem jelentett jövedelmei miatt. Ő be is nyújtotta lemondását Emmanuel Macron államfőnek, aki azt "sajnálattal elfogadta". Az Elysée-palota tájékoztatása szerint a kormánybiztos munkáját "a lehető legrövidebb időn belül" új megbízott veszi át.
Franciaországban szinte átláthatatlan a nyugdíjrendszer, amelyben 42 különböző szabályozás van érvényben. A kormány egységesíteni akarja rendszert. Egy pontrendszert is bevezetnének, ami arra késztetné a franciákat, hogy tovább dolgozzanak. A jelenlegi 62 helyett 64 éves kortól járna teljes összegű nyugdíj. Ugyanakkor 64 éves kortól mindenkit alanyi jogon megilletne egy 1000 eurós minimál nyugdíj is, ami eddig nem létezett. A szigiorításra az államháztartás gondajai, így a növekvő államadósság miatt van szükség Franciaországban.
Hír TV