A Magyarországon gyártott A-osztály sportos verziójával mutatkozik be a Mercedes a 83. nemzetközi genfi autókiállításon. A világ legrangosabb seregszemléje két hétig tart, ez alatt 130 világ- és európai premiert tartanak, a kiállításra mintegy 700 ezer látogatót várnak.
A tűzpiros Ferrarira voltak kíváncsiak a legtöbben Genfben, a 83. autószalon nyitónapján. Sajtóinformációk szerint az egymillió eurós járművet korlátozott mennyiségben gyártották, és már valamennyit eladták még a kiállítás előtt. Persze nemcsak a Ferrari vonzotta az érdeklődőket, hanem a Lamborghini újdonsága is. A cég egyik vezetője szerint a luxusautók iránti kereslet egyelőre stabil. „A kínai piac igaz visszaesett, de ezt ellensúlyozni tudtuk azzal, hogy az amerikai és más piacok érdeklődése viszont nőtt. Persze további kiesés számunkra is problémás lenne” – fogalmazott Stephan Winkleman, a Lamborghini ügyvezető igazgatója.
A vásárlókat azonban ma már nemcsak a külcsín érdekli, számít a felszereltség és az energiahatékonyság is. A genfi seregszemlén a vállalatok technikai újításaikat is felsorakoztatják. „Az autóipar egy új utat kezd. Mindenki számára fontos, hogy a járművek szén-dioxid-kibocsátása csökkenjen és az energiahatékonyságuk pedig növekedjen” – nyilatkozta Stefan Bratzel, az autóipari kutatóközpont menedzsere.
Míg a luxuskocsik iránti kereslet nem igazán csökkent, a középkategóriás járművek piacán komoly visszaesést tapasztalnak a piaci szereplők. Az Opel és a Ford üzemeket zár be, a Suzuki kivonul az Egyesült Államokból, Saab már nincs, a francia autóipar pedig az elmúlt évtizedek legmélyebb válságát éli. Egy autóipari kutatóintézet előrejelzése szerint idén 11,8 millióra csökkenhet az eladások száma Európában.