A szenátus hírszerzési bizottságában izzasztották az amerikai techcégek vezéreit. A szenátorok arra voltak kíváncsiak, hogy a jövőben hogyan tudják megakadályozni, hogy a platformjaikon keresztül álhírekkel befolyásolják a választásokat. A Google vezére nem ment el a meghallgatásra, a Facebook és a Twitter vezetői azonban igyekeztek válaszolni a kérdésekre.
„Jelenleg a félidős novemberi választásokra fókuszálunk, és a világ többi választására. Látjuk már az eredményét annak, hogy sikerült csökkenteni a beavatkozási veszélyeket Németországban, Olaszországban és Mexikóban, de azt fontos tudni, hogy ezt teljesen nem tudjuk elhárítani. Külsős szakértőkkel és kormány tisztviselőkkel is dolgozunk, hogy megelőzzük a befolyásolási kísérleteket” – magyarázta Sheryl Sandberg a Facebook ügyvezető igazgatója.
A botrány nem tett jót a cégnek négyből 1 amerikai már törölte magát a közösségi média felületről.
A Twitter vezére elismerte, hogy követtek el hibákat, miután kiderült, hogy a választások idején több mint 50 ezer orosz fiókból bombázták a szavazókat és hergelték álhírekkel a választókat Hillary Clinton ellen.
„Jelentős eredményeket értünk el abban, hogy felismerjük azokat a fiókokat, amelyeket manipulációs célból hoztak létre. Átláthatóbb rendszerben látjuk, ki vásárol és hirdet, illetve hoz létre gyanús fiókokat. Ennek hatására 200 százalékkal több felhasználói fiókot tüntettünk el, de hetente 10 millió gyanús felhasználót kell letiltanunk, naponta félmillió embert tiltunk le” – mesélte Jack Dorsey a Twitter vezérigazgatója.
A republikánus és a demokrata szenátorok ugyanakkor nem voltak megelégedve az eredménnyel, és újabb szűrőrendszert kértek számon a cégvezetőkön. A közösségi médiacégek azonban azzal védekeztek, hogy ideológiai alapon nem tudnak senkit cenzúrázni.