A kivonulásról már napokkal ezelőtt lehetett olvasni a hírportálokon, kedden pedig a cég elnöke hivatalosan is bejelentette a döntést.
„Amint tudják, az autóipar komoly fordulóponthoz érkezett. A kialakult körülmények nem kedveztek a Honda céljainak, hogy ügyfeleinket minél gyorsabban ki tudjuk szolgálni és folyamatosan új termékeket hozzunk létre” – mondta Takahiro Hachigo, a Honda Motors elnöke.
A japán cég a teljes brit autógyártás 10 százalékát adja, a kivonulás Nagy-Britanniában több ezer dolgozót érint.
„Tudja, hogy ez a legnagyobb cég Swindonban? 3500 alkalmazottja van. És akkor nem is említettem a külső beszállítókat és más cégeket akiket szintén érint. Ez lesz a legnagyobb recesszió, amit évek óta láttunk a városban” – mondta egy dolgozó.
Az Európai Unió területén ez a cég egyetlen gyára, az Egyesült Királyság pedig március 29-én kilép az EU-ból, és továbbra sincs megállapodás a Brexit feltételrendszeréről. Ez pedig súlyos termelési és versenyképességi kockázatot jelent a vállalatok számára.
Egyre többen döntenek úgy, hogy kivonulnak az országból, mivel a vámvizsgálatok a beszállítási folyamatot jelentősen lassítják. Ez pedig éves szinten mintegy 850 ezer font veszteséget jelent csak a japán autógyárnak.
Két napja a Nissan is bejelentette, hogy mégsem Angliában kezdi el gyártani új modelljét és a Ford is fontolgatja gyártókapacitásai külföldre telepítését.
A brit autógyártók és -kereskedők szövetségének éves beszámolója szerint tavaly ötéves mélypontra zuhant a Nagy-Britanniában gyártott személyautók száma. Az autóipari beruházások mértéke pedig a felére zuhant vissza, egyértelműen a Brexit-folyamat bizonytalansága miatt.