A berceli gyár termékei eddig a német Daimler és Getrag járműveibe kerültek, ám a gyártóbázis – a japán NIDEC-cégcsoport döntése alapján – a vállalat stratégiai autóipari gyártóközpontja lett. Belsőégésű személy- és teherautó motorokhoz készülnek itt olaj- és vízpumpák.
A teljesen robotizált munkafolyamatokkal a dolgozók helyzete is megváltozik. A jelenleg 240 embert foglalkoztató cégnél először csökken a munkavállalók létszáma, de a következő években folyamatosan átalakulnak és bővülnek a munkakörök, végül 5-600 ember dolgozik majd itt.
„Nem aggódom annyira az emberi erőforrás miatt, mint ahogy a többi gyár, vagy ahogy a többi gyártás ezt teszi. Én úgy gondolom, hogy a fiatalok, akik ma kijönnek az iskolából, azok a fiatalok, akik mögöttünk vannak, érdeklődnek. Nagyon szeretnék tudni, hogy hogyan zajlik ez, és hogyan működik ez, és nem gondolom, hogy azért, hogy itt megtanulják, és elmennek külföldre, és ott fogják ezt a tudást kamatoztatni” – nyilatkozta Sőregi Tibor gyárvezető.
Nyugat-Nógrád gazdasági értelemben az elmúlt években felzárkózott az ország középmezőnyéhez. Több tízmilliárd forint értékben fejlesztették az itteni üzemeket, és a javult a munkaerő minősége is.
„A térségben erősödni fog a munkaerőnek a szakmai tudása, bízom benne, hogy egyre többen fogják itthon megtalálni a munkalehetőséget helyben, másrészt pedig amit én fontosnak tartok, hogy a megye gazdasági adataihoz, a megye gazdasági számaihoz ez a vállalkozás például nagyon sokat hozzá fog tenni” – emelte ki Balla Mihály kormánypárti országgyűlési képviselő.
A külgazdasági tárca államtitkára a gyáravatón azt hangsúlyozta, Németország vezető szerepet játszik a magyar külgazdaságban, de Japánnal is bővülnek a kapcsolatok A távol-keleti ország így már Magyarország hetedik legfontosabb kereskedelmi partnere.