Az InterCity Plusz vasúti kocsik prototípusai tavaly készültek el a MÁV szolnoki járműjavítójában. A szerelvények 200 kilométer per órás sebességre is alkalmasak, így a nemzetközi forgalomban is közlekedhetnek. A vasúttársaság 164 embert vett fel Szolnokra, lakatosokat, fényezőket, esztergályosokat.
– A vasúti gépgyártás egy nagyon jelentős központja Szolnok város, a MÁV-Start az itteni lehetőségeit, amit biztosít az országnak, a szervizeléstől a különféle műszaki ellenőrzésen keresztül, most már az intercity-kocsi gyártásán át azt gondolom, hogy egy igen-igen komoly gazdasági előrelépés, fellendülés ennek a városnak – mondta a Hír TV-nek Szalay Ferenc, Szolnok fideszes polgármestere.
Az InterCity Plusz kocsik gyártása mellett felújításokat is végeznek a szolnoki telephelyen. „Említhetném a régebbi kocsik felújításához kapcsolódó fecskeprogramunkat vagy a bézier kocsik felújításához kapcsolódó nagy programunkat, tehát ezek mind olyanok, amelyek nagy járműjavító beavatkozást igényelnek. Elsősorban mi ezt Szolnokra építjük” – mondta Ungvár Csaba, a MÁV-Start Zrt. vezérigazgatója.
A MÁV-ot 330 milliárd forintos adóssággal vette át a kormány 2010-ben, 35 ezer dolgozónak volt bizonytalan a munkahelye – emlékeztetett a közlekedésért is felelős fejlesztési minisztérium államtitkára. „Mára elmondhatjuk, hogy stabil munkahely a MÁV, üzemi szinten már nyereséges a MÁV, sikerült az adósságokból 60 milliárdot ledolgozni, és ez az új 164 munkahely is azt jelenti, hogy aki a MÁV-nál dolgozik, az hosszú távra tervezhet” – fogalmazott Hegmanné Nemes Sára.
A szolnoki járműjavító 1050 embernek ad munkát, ha az InterCity Plusz kocsik sorozatgyártása elindul, újabb 200 dolgozót vesznek fel.