Kínában már nem lehet elektromos autók nélkül jelen leni, ezt a Volkswagen is felismerte. A Volkswagen az elektromos autózás területén lemaradt kínai versenytársaitól, ami miatt az ázsiai országban az eladásai is összeomlottak. Ráadásul a részben a Volkswagen támogatását élvező európai akkumulátorbajnoknak szánt Northvolt is csődvédelmet kért a tavalyi évben. A Volkswagen számára tehát kulcsfontosságú a versenyképessége visszanyerése második legnagyobb piacán és az autógyártó vezérigazgatója,
Oliver Blume decemberben arról beszélt, hogy ezt a Kínában Kínának stratégia mentén képzelik el. Ezt segítheti a debreceni gyárat is építő CATL -lel való együttműködést, hiszen az akkumulátorok gyors cseréjét lehetővé tevő állomások is főként Kínában terjedtek el. A Volkswagen saját, akkumulátoros leányvállalata, a PowerCo sem muzsikál különösebben fényesen.
Forrás: MTI
Fotó: Canva