A Magyar Nemzeti Bank (MNB) ügyféltudatosságot erősítő fogyasztóvédelmi kampányt indított a bankszámlákkal kapcsolatos takarékoskodási lehetőségek, illetve az egyszerűsített bank- és bankszámlaváltás bemutatására.
A bankoknak egy uniós irányelv alapján minden év január 31-ig tájékoztatniuk kell lakossági ügyfeleiket számlaköltségükről.
Az éves, egységes formátumú díjkimutatásban részletes áttekintést kapnak az ügyfelek az igénybe vett banki szolgáltatásokról, mint a számlavezetési díj, SMS-értesítések díja, internetbank, mobilalkalmazás és telefonos banki szolgáltatások díja, de felsorolják az elvégzett tranzakciókat, ezek díjait, valamint a kamatbevételek és kamatköltségek összegét is.
A díjkimutatás segítségével az ügyfelek könnyen összehasonlíthatják számlaszolgáltatásaik költségeit más szolgáltatók aktuális ajánlataival.
Az MNB megújult, ingyenes Bankszámlaválasztó programja bemutatja minden hazai, forintalapú bankszámla költségeit, emellett az ügyfélre jellemző fizetési szokások megadása után a saját várható havi és éves átlagdíjat is kiszámítja
- hívta fel a figyelmet az MNB.
Közölték: a jogszabályok lehetőséget biztosítanak az egyszerűsített, maximum 13 munkanap alatt lebonyolítható bankváltásra. Ilyenkor az ügyfélnek csak az új bankot kell megbíznia, amely intézi a számlaváltással kapcsolatos feladatokat, megbízások, és ismétlődő átutalások áthozatalát a régi hitelintézettől.