A nemzet fővárosában lassan alig akad olyan útszakasz, ahol ne lenne kisebb-nagyobb kátyú, repedés vagy valamilyen úthiba. A közösségi és kerékpáros közlekedést előnyben részesítő városvezetés nemtörődömsége nemcsak azért probléma, mert nem kevés bosszúságot okoz az autósoknak, városképileg is rendkívül lehangoló látványt nyújt. Amilyen állapotban van a népligeti felüljáró, a belváros szívében lévő Rákóczi út, vagy a fővárosba bevezető utak többsége, az leginkább a 90-es évek Romániájához hasonlítható, ami egészen méltatlan egy kétmilliós világvároshoz.
A VG.hu megnézte Budapest elmúlt 10 évének összes költségvetését, hogy megtudja, az aktuális városvezetés évente mennyit tervezett be a fővárosi utak és felüljárók felújítására.
A korábbi főpolgármestert, Tarlós Istvánt számtalan kritika érte az ellenzék részéről, amiért szerintük elhanyagolja a város infrastruktúrájának fejlesztését. Tüttő Kata főpolgármester-helyettes 2020 őszén még arról beszélt, hogy az önkormányzatnak 100 milliárd forintot kellene költenie a hidak felújítására, és persze nem felejtette el megjegyezni, hogy a mulasztás Tarlós István felelőssége, mivel Budapest „az elmúlt kilenc évben a szükséges összeg tizedét költötte a hidakra, felüljárókra”.
Csakhogy a jelenlegi vezetés még annyit se, sőt, egész szánalmas összeget fordított: míg 2014 és 2019 között 106 milliárd lett betervezve utak és hidak felújítására, a 2020 és 2024 közötti öt évben már csak 37 milliárd, tehát a korábbi összeg közel harmada, úgy, hogy ma nagyságrendileg több pénzből gazdálkodik a városháza.
Mint ismeretes Karácsony Gergely évek óta rekord helyi iparűzési bevételből gazdálkodhat, csak idén a 303 milliárd befizetést vár a városháza az adónemből, ehhez képest nevetséges összeget, mindössze 904 millió forint terveztek be útfelújításra szemben a Tarlós-érával, amikor szinte minden évben jutott 20 milliárd forint a célra.
A teljes cikket a VG.hu-n olvashatják.