A boltos tudja, a legtöbb vásárló azonban észre sem veszi, hogy kevesebbet kap a pénzéért, mint korábban. A csomagolás ugyanis nem változott. Az egyik mogyorós zacskóban 15 százalékkal kevesebb van, és negyedannyi egy másik édességben. A 100 darabos papír zsebkendő pedig csak 90 darabos. Az üzlet vezetője azt mondja: mivel a gyártók nem akarnak árat emelni, kevesebbet adnak ugyanannyiért.
Stikkel Gábor üzletvezető szerint ilyenfajta bújtatott áremelés elég sok gyártó esetében elfordul, mivel a fizető kereslet csökken. Mint fogalmazott, az emberek nem tudják megfizetni az áremelést, így kevesebb a termék a csomagolásban. Stikkel szerint így csak a vécépapírra és a papír zsebkendőre évente 1000-1500 forinttal többet költenek a családok.
Az egyik kaposvári fogyasztóvédelmi iroda szerint szándékosan megtévesztik a vásárlókat. Mint azt Váli Csilla, az Éléstár Egyesület, Fogyasztóvédelmi és Jogvédő Egyesület elnöke elárulta, a gyártók mindenféle kutatást végeznek a fogyasztói szokásokkal kapcsolatban. A tendencia pedig az, hogy a vásárlók a már megszokott dolgokhoz ragaszkodnak, így úgy emelik le a terméket a polcról, mintha ugyanannyi lenne benne, mint amennyit megszoktak.
A fogyasztóvédelmi hatóság közleményben reagált a Hír Televízió megkeresésére. Ebben azt írják: jogilag nem kifogásolható a gyártók módszere, ezért azt tanácsolják az embereknek, hogy ne megszokásból vásároljanak, vizsgálják meg a csomagolás apró betűs részeit is.