2024. 11. 22. Péntek Cecília napja
Jelenleg a TV-ben:

Híradó

Következik:

Láncreakció 13:00

Gazdaság

Mi a teendő, ha uniós tagországban működő szolgáltatóval van vitája? (x)

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium támogatásával folytatja tájékoztató, ismeretterjesztő tevékenységét a Budapesti Békéltető Testület. Továbbra is arra hívja fel a figyelmet, hogy ha európai uniós tagországban működő szolgáltatóval van vitája, akkor kihez és miként lehet fordulni. Sok kérdés érkezik hozzájuk hasonló tartalommal: interneten vásároltam, ráadásul Németországból rendeltem és rossz árut kaptam? Már írtam nekik, hogy nem működik, de semmi válasz nem jött… Mit lehet ilyenkor tenni?

  • Mi a teendő, ha uniós tagországban működő szolgáltatóval van vitája? (x)

A lényeg, hogy ha bármelyik uniós országból interneten rendelt termékkel, szolgáltatással bajunk van, de az eladóval, szolgáltatóval nem tudunk megegyezni, akkor egy korszerű rendszeren eljárást indíthatunk. A Budapesti Békéltető Testület lett kijelölve az ügyek megoldására. Online ki kell tölteni a beadványt, a szakértők felveszik a kapcsolatot az uniós céggel és egyeztetik a problémát. Mindehhez nekünk nem is kell beszélnünk és írnunk az adott ország nyelvén; magyarul intézzük saját ügyünket. Ráadásul az eljárás ingyenes. Ahol intézkedhetünk: www.ec.europa.eu/odr

Az ügy sokszor már azzal is megoldódik, ha a fogyasztó nem adja fel pusztán azért, mert kezdetben elutasítást kapott és ezt követően panaszt nyújt be. Az egyik szóban forgó és rendeződött vita például százötvenezer forintos laptoppal függött össze, amelyet magyar fogyasztó rendelt meg a külföldi webáruházból, 8 GB-os memóriával. Két hónappal később derült ki számára, hogy valójában csak 4 GB-os típust kapott, amikor nagyobb memóriaigényű programokat futtatott a gépen. Panaszt tett a vállalkozásnál, és elutasították azzal, hogy kizárólag a cég által vállalt harmincnapos garancia keretében küldhette volna vissza a terméket, ami viszont már letelt, így az üggyel nem tudnak foglalkozni. A panaszos nem hagyta annyiban az ügyet és kérelmet nyújtott be. Válaszában a webáruház már teljesen máshogy állt a kifogáshoz, felülvizsgálta álláspontját és elnézést kért, elismerte a hibás teljesítést, a vita pedig pozitív véget ért.

A lehetőségre két videó hívja fel a figyelmet, ezek itt tekinthetők meg:

https://youtu.be/B6WGcXoOXt0

https://youtu.be/qqz1QZXgBWs

Az eddig benyújtott összes online panasz közül leginkább ruházati cikkekkel és lábbelikkel (11 százalék), légitársaságokkal szemben (9 százalék), illetve információ-technológiai eszközökkel (8 százalék), azaz mobiltelefonokkal, tablet PC-kkel, laptopokkal és egyéb hasonló árucikkek miatt indultak meg az online vitarendezési eljárások. Szórakoztató jellegű elektronikai termékekkel (fényképezőgép, videokamera, DVD-lejátszó, televízió, stb.) a kérelmek több mint 5 százaléka függött össze, és ezzel közel egyezik a mobiltelefon-szolgáltatások (5 százalék) miatt benyújtott beadványok száma.

A sort ez után a szabadidős termékekkel (például: sporteszközök, hangszerek) kapcsolatos panaszok követik (4 százalék), de online vásárolt lakberendezési cikkekkel (4 százalék) is többször gyűlt meg a bajuk a fogyasztóknak. Unió-szerte a honlapon benyújtott vitás ügyek közel 3 százaléka függött össze járművek és egyéb személyszállító eszközök alkatrészeivel és tartozékaival. Ezzel közel egyezik az internet-szolgáltatás valamilyen hibájával kapcsolatosan beadott kérelmek száma (2,53 százalék). Végül az Európai Unióban a tíz leggyakrabban kifogásolt gazdasági ágazat közül az „utolsó helyen” a nagyméretű háztartási készülékkel összefüggő vitás esetek száma áll, a maga 2 százalékával.

Ezek is érdekelhetik

Legfrissebb híreink

Műsorok

Svenk, a HírTV mozimagazinja

Svenk, a HírTV mozimagazinja

A hetente szombatonként 22:50-kor műsorra kerülő Svenkben Zavaros Eszter műsorvezető kalauzolja a nézőket a magyar filmipar múltjába, jelenébe és jövőjébe.
Sajtóklub - ajánló

Sajtóklub - ajánló

Aktuális kérdések, hétről-hétre! Fontos témák, kivételes vélemények! Minden vasárnap 19 óra 10 perctől órától jelentkezik Sajtóklub című műsorunk.
Vezércikk - ajánló

Vezércikk - ajánló

Vezércikk – a sajtóban ez az a műfaj, ami meghatározza az adott médium legfontosabb üzenetét, de ez már nem csak a nyomtatott sajtótermékek privilégiuma. Hétfőtől péntekig 20 óra 55 perctől gyakorló zsurnaliszták, szókimondó véleményvezérek elemzik a nap legfontosabb híreit.
Paláver - ajánló

Paláver - ajánló

A HírFM és a HírTV közös műsora a Paláver. Itt a hallgatók közvetlenül is részt vehetnek a műsorfolyamban. Minden hétköznap 15 óra 30 perctől. A műsor telefonszáma: +36 (1) 799 29 99.

Kapcsolódó tartalmak

Komoly fejlődés tapasztalható a magyar-kazah gazdasági kapcsolatokban  + videó

Komoly fejlődés tapasztalható a magyar-kazah gazdasági kapcsolatokban + videó

"Magyarország és Kazahsztán együttműködése egyértelmű sikertörténet, és most ennek az együttműködésnek egy ugrásszerű növekedése előtt állunk, hiszen hosszú előkészítő munkát követően több jelentős magyar vállalat is komoly beruházásokat fog végrehajtani Kazahsztánban." Így fogalmazott Szijjártó Péter.
@ 2021 Hír TV ZRt. Minden jog fenntartva!