A közlemény szerint a jogpontok hálózata havi mintegy tízezer megkeresést kap, az utóbbi időszakban egyre többeknek segít.
A projekttel olyan országos egyeztetési, békéltetési, közvetítői, tanácsadási és döntőbírói szolgáltatási hálózat jön létre, amely a kollektív szintű munkaügyi jogviták rendezésében és megelőzésében is közreműködik. Az ügyfelek az eddigi jogesetek 60 százalékában munkajogi, 20 százalékában társadalombiztosítási, 15 százalékában vállalkozási és cégjogi kérdéssel, 5 százalékában adójoggal kapcsolatban fordultak a munkavállalói és munkáltatói érdekképviseleti szervezetek által működtetett jogsegélyszolgálathoz - ismertették.
Hozzátették: a statisztikák szerint az esetek döntő többségében személyre szabott vagy tájékoztató jellegű tanácsadást igényeltek.
A jogsegély lehetőségével leggyakrabban a 30-40 év közöttiek élnek, és a középfokú végzettséggel rendelkezők a legaktívabbak. A legtöbbször a munkaviszony megszűnésével, létesítésével, társadalombiztosítási jogosultsággal vagy munkaszerződéssel kapcsolatos szabályokkal, kötelezettségekkel összefüggő esetekben fordulnak a Jogpont hálózathoz - írták.
Tudatták azt is: 2021 márciusáig 63 vitarendezési kérelmet nyújtottak be, ezek fele szakszervezettől vagy szakszervezeti szövetségtől, 43 százaléka munkáltatótól vagy munkáltatói érdekképviselettől érkezett. 57 esetben tanácsadást igényeltek a kérelmezők, etikai bizottság bevonására eddig nem volt szükség.
A 2021 végéig tartó, "Jogszerű foglalkoztatást célzó szolgáltatásnyújtás támogatása" nevű projekttel kapcsolatos további információk és elérhetőségek a www.jogpontok.hu honlapon találhatók - olvasható a közleményben.
MTI