A beruházás egyik célja az volt, hogy a Boeing 737 típusú személyszállító gépek is le tudjanak szállni Győr mellett. A fejlesztés másfél évig tartott, meghosszabbították a kifutópályát, és olyan jelzőrendszert és világítástechnikát építettek ki, amely rossz idő esetén is lehetővé teszi a repülést. A 6,6 millió eurós bővítést a kormány, a győri önkormányzat és az Audi finanszírozta. „Stratégiai jelentőségű ez a repülőtér az Audinak, mert gazdaságosabban működhetünk azzal, hogy közvetlen légi járat köti össze a várost az Audi ingolstadti központjával. A munkatársak az autós szállításhoz képest évi 120 ezer munkaórát takarítanak meg. Ha szükséges, növelhetjük a járatok számát. Jelenleg naponta legalább négy gépet indítunk” – mondta az Audi Hungária ügyvezető igazgatója, Thomas Faustmann.
A győri önkormányzat a péri reptér többségi tulajdonosaként szeretné folytatni a bővítést. „Rövidesen be tudunk csatlakozni a nemzetközi vérkeringésbe. Polgármesterként azt szeretném, ha a következő lépés az lenne, hogy nemzetközi repülőjáratok is induljanak innét Európa különböző területeire. Mára műszaki szempontból megvannak ezek a lehetőségek” – fogalmazott Borkai Zsolt.
A kormányzat minden támogatást megad az utasforgalom növelésére – jelentette be Szijjártó Péter külügyi és külgazdasági államtitkár. „A Wizz Airrel folyamatos tárgyalásban állunk nemcsak mi, hanem a repülőtér üzemeltetői is annak érdekében, hogy a lehető leghamarabb minél több európai célpontra menetrend szerint el lehessen jutni Győrből. Jelenleg olyan egyeztetések zajlanak, amelyek a szükséges üzemeltetési környezet kialakítására vonatkoznak” – mondta a politikus.
Ahhoz, hogy a péri reptér forgalma tovább növekedhessen, a következő lépésként egy nemzetközi utasterminál kialakítására lesz szükség.