Az új csarnokban műanyag vezetékek hajlítására alkalmas két kemencét állítottak üzembe, és hat új présgép növeli a termelékenységet. Az autógyárak közelsége miatt egyre jelentősebb hangsúlyt kap a magyarországi telephely, a vevői igények 60-70 százalékkal növekedtek.
„Jelenleg a Volkswagen-csoport, a Suzuki Zrt., a DAF és a Mercedes–Benz képezi a vevőink fő körét, és most nyertünk el megbízást egy vadonatúj vezetékcsomagra, amely a Mini Cooper motorjaihoz fog készülni” – közölte Nemes Ivó, a Kayser Automotive Hungária Kft. ügyvezető igazgatója.
Szijjártó Péter külügyi és külgazdasági államtitkár szerint a járműipar adja a magyar gazdaság ipari teljesítményének 16 százalékát, az ipari export közel negyedét, ezért a kormány célkitűzése az, hogy Magyarországot az EU termelési központjává tegye. „Az a tény, hogy a Magyarországon működő nagy járműipari óriások és a hozzájuk kapcsolódó autóipari beszállító cégek folyamatosan bővítik tevékenységüket, azt bizonyítja, hogy mára Magyarországé lett Európa egyik legversenyképesebb gazdasága” – fogalmazott. Hozzátette: az is látszik, hogy egy-egy ilyen beruházás nem önmagában áll, hanem újabb és újabb fejlesztéseket indukál.
A komáromi Nokia többezres leépítése nehéz helyzetbe hozta a környéken élőket, de a hasonló fejlesztésekkel sikerülhet csökkenteni a munkanélküliséget. A bővítés 700 millió forintba került, amihez 108 millió forintos európai uniós és központi támogatást kapott a vállalat.