A csaknem háromezer vállalkozást tömörítő szervezet jogszabály-módosítást is kezdeményez, mert elfogadhatatlannak tartják, hogy ha egy fuvarozónak más hibájából anyagi hátránya keletkezik, kárigényét csak polgári peres eljárásban érvényesítheti. A NIT Hungary egyébként azt javasolja tagjainak, hogy az útdíjrendszer kiterjesztéséből adódó költségeiket érvényesítsék az áraikban.
„December ötödikén volt az első olyan egyeztetés, amit a nemzetgazdasági miniszter kezdeményezett, majd december 9-én. Azt gondolom mindenki beláthatja, hogy egy ekkora rendszer tekintetében jóval előbb kellett volna áttekinteni és végigbeszélni. „Ugye tudjuk, az e-útdíj bevezetésekor is rengeteg fennakadás volt, sőt ma is még finomhangolással folyik ennek a rendszernek a működése. Tehát úgy gondoljuk, ha lesz még egy hasonló rendszer, akkor nagyobb türelmi időre van szükség. Rengeteg olyan kérdéskör van, aminek a megoldását majd a gyakorlat fogja meghozni” – nyilatkozta a televíziónak Dittel Gábor.