Az akció egy több mint három hetes országos kampány része, melynek célja, hogy a fogyasztók megismerjék a jó minőségű magyar mézet. Emellett fontos cél az is, hogy a vásárlók különbséget tudjanak tenni a hazai és a rosszabb minőségű import méz között, és hajlandóak legyenek megfizetni a drágábbat, de sokkal egészségesebbet.
„Az a baj, hogy Magyarországon nagyon kevés a mézfogyasztás. Az első évtizedben még visszamenőleg ugye 40 dekát fogyasztottak. Most már azért azt lehet mondani, hogy az utolsó öt évben megemelkedett ez 80 dekára, de mi ezt meg szeretnénk duplázni. Tehát azért nagyon fontos, hogy ezt a mézet megkóstolják, megismerjék. Tudják, hogy ki állítja elő, hol állítják elő, és milyen az igazi méz” – hangsúlyozta Rittlinger József, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara Baranya megyei elnöke.