A rendszer a napi és a törzsvásárlói árakat tartja nyilván kereskedőnként és üzletenként.
,,Az érintett kereskedőknek két kötelezettségük van. Egyrészről adatokat kell szolgáltatniuk az árfigyelő rendszerbe és ezeknek az adatoknak valós adatoknak kell lenniük, tehát, nem teheti meg a kereskedő azt, hogy egy adott árat fog feltüntetni az online adatbázisban, de ezzel ellentétesen magasabb áron fogja értékesíteni azt az adott terméket”
- mondta el Kupecki Nóra, alkotmányjogi jogalkotásért és fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkár.
Május elején döntött a kormány arról, hogy kötelező akciózást vezet be. A kabinet ezzel a háború és az elhibázott szankciós politika okozta inflációt igyekszik visszaszorítani.
Fodor Attila, a CBA kommunikációs igazgatója szerint a termékek akciózása kereskedelmi szempontból is nagyon fontos. Fodor Attila kifejtette: az elmúlt időszakban végbement jelentős árdrágulás miatt ugyanis a kiskereskedelmi egységek forgalma is csökkent.