A nagyobb dél-alföldi városokból, Szegedről, Hódmezővásárhelyről, Orosházáról és Békéscsabáról óránként indulnak vonatok Budapestre kora reggeltől késő estig. Székesfehérvár és a főváros között még sűrűbb lett a vasúti közlekedés. Csúcsidőben fél óránként követik egymást a szerelvények a felújított, forgalmas elővárosi szakaszon. „Érdről, illetve Érdre 5-10 percenként indulnak majd vonatok, már 39 perces menetidővel el lehet jutni Kelenföldről és Székesfehérvárra, Veszprémben hat új vonatpár áll az utasok rendelkezésére és Zalaegerszegre pedig intercity vonatok indulnak öt év után újra Budapestről” – közölte Szabó Anett, a MÁV Zrt. szóvivője.
A zalaiak 40 percet nyernek az újraindított járatokkal. „Nagyon sok ember munkája van benne: a vasút felújítása, az emberek eltökéltsége, hogy újra intercity induljon Budapest és Zalaegerszeg között. Erre azért volt szükség, mert az utazás igénybe vett négy-öt órát. Sikerült elérni az intercity járatokkal, hogy három óra alá csökkent Zalaegerszeg és Budapest távolsága” – mondta Vigh László országgyűlési képviselő.
Kaposvár és Budapest között eddig is közlekedett intercity, de mostantól bővül a választék. Az új járatot Kaposvár híres szülöttéről, Rippl-Rónay József festőről nevezték el. „Ez egyel több intercityeljutást jelent Kaposvárra. Azt jelenti, hogy a délutáni órákban haza tudnak menni az utasaink, illetve Budapestre egyel több intercityvel tudnak közlekedni. Mivel ez nemzetközi járat, ez azt jelenti, hogyha Kaposvárról nem Budapest felé, hanem Zágráb irányába akarnak közlekedni az utasok, akkor ugyanezt a járatot igénybe tudják venni” – közölte Ungvári Csaba, a MÁV-Start Zrt. vezérigazgatója.
Székesfehérvár és Budapest között a helyközi buszok menetrendjét a vonatokéhoz igazították. Szegedről kétóránként indul busz Győrbe, illetve Veszprémbe, de a csongrádi megyeszékhelyről Sopronba is el lehet jutni átszállás nélkül. Ugyanez igaz a Veszprém–Pécs viszonylatra is. Székesfehérvár és Győr között szintén bevezetik a kétórás, ütemes menetrendet.